Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mercedesy-Marcopolo dla BRT w Rio de Janeiro

infobus
28.07.2012 22:47
Mercedes-Benz pozyskał w Brazylii zamówienie na 90 autobusów przegubowych, przeznaczonych dla systemu BRT w Rio de Janeiro. Motywacją do powstania systemu jest dostosowanie miasta do obsługi ważnych wydarzeń sportowych, bowiem na 2014 rok zaplanowano w Rio mistrzostwa świata w piłce nożnej, a w 2016 roku odbędą się w tym mieście igrzyska olimpijskie.

12a732_760

System BRT w Rio de Janeiro będzie składał się z kilku odcinków o łącznej długości 150 kilometrów.  Autobusy będą eksploatowane na głównej osi systemu. Ponad 50-kilometrowa trasa Transoeste pozwoli zredukować czas podróży o 50% i przewieźć 220 000 pasażerów dziennie. Autobusy przegubowe, które używane będą do obsługi linii, nazywane są w Brazylii „Ligeirao”.
Mercedes już obecnie posiada 70% udział w lokalnym rynku Rio de Janeiro. Autobusy z technologią BlueTec spełniają brazylijską normę PROCONVE P-7, zbliżoną do Euro V. Normę wprowadzono w styczniu 2012 r.
Mercedes-Benz zapewnia nie tylko produkuje pojazdy do obsługi systemów BRT, ale również świadczy usługi w zakresie planowania, wdrażania i rozwoju systemów szybkiego transportu autobusowego. Zespól Mercedesa łączy specjalistów w zakresie ruchu drogowego, inżynierów, planistów strategicznych i lokalnych ekspertów z całego świata. Mercedes współtworzył systemy BRT w miastach takich jak: Sao Paulo (Brazylia), Kurytyba (Brazylia), Bogota (Kolumbia) i Stambuł (Turcja).
Mercedes-Benz do Brasil to największy producent samochodów użytkowych w Ameryce Południowej. Fabryka Sao Bernardo do Campo to największy zakład produkcyjny Daimlera ulokowany poza Niemcami. Jednocześnie, jest to jedyny zakład, gdzie w jednym miejscu produkowane są ciężarówki, podwozia autobusów, kabiny i zespoły napędowe. Istotne znaczenie ma również zakład w Juiz de Fora, gdzie od początku 2012 roku produkowany jest Actros oraz produkowany specjalnie na rynki południowoamerykańskie Accelo.
Mercedesy wyprodukowane dla systemu BRT w Sao Paulo to w istocie Marcopolo Viale BRT na podwoziach O500AM. Drzwi umiejscowiono z lewej strony na wysokości 1100 mm nad poziomem jezdni, gdyż autobus jest dostosowany do obsługi wysokich peronów. Zarówno w przednim jak i tylnym członie znajdują się 2 pary drzwi. Dodatkowe pojedyncze skrzydło zamontowano z prawej strony nadwozia. Pojazd charakteryzuje się większymi rozmiarami niż europejskie przegubowce –jego szerokość to 2 600 mm (wobec 2 550 mm maksymalnie w UE), długość maksymalnie –21 000 mm (wobec maksymalnie 18 750 mm w UE), a wysokość –3 560 mm (dla europejskich przegubowców typowo ok. 3 000 mm). Autobus wyposażony jest w silnik Mercedes-Benz OM 457 LA i skrzynię biegów Voith lub ZF. Silnik umieszczony jest centralnie za trzecią osią, która jest napędzana. Producentem osi pojazdu jest Mercedes, przy czym oś tylna posiada przekładnię dwustopniową ze zwolnicami w piastach i przełożenie całkowite i=7,733. Konstrukcja podwozia opiera się na ramie podłużnicowej. Zawieszenie jest pneumatyczne.