Mercedes zapowiada wodorowego eCitaro REX!
Mercedes rozpoczyna także rozwój autobusów elektrycznych z wodorowym extenderem. Pojazd łączący ogniwa paliwowe i zasilanie bateryjnie w celu osiągnięcia większego zasięgu zostanie zbudowany na platformie eCitaro i będzie nosił handlową nazwę eCitaro REX.
SWEG (Südwestdeutsche Landesverkehr) z Badeni-Witembergii ma zostać pierwszym operatorem wodorowego Citaro. Pierwszy seryjny dwudrzwiowy pojazd w południowej Badenii ma się pojawić w 2022 roku w mieście Lahr. Testy odbędą się jednak rok wcześniej (tj. w 2021 r.) na hamburskich liniach transportu publicznego.
Mercedes-Benz eCitaro został wprowadzony do oferty latem 2017 r. I do tej pory Mercedes był w stanie sprzedać 149 z nich w różnych wersjach (na koniec marca 2020 r.). Pojazdy (wersja o długości 12 m) są zwykle wypełnione dużą liczbą akumulatorów (do 243 kWh) i są przeznaczone głównie do wolnego ładowania. Ta pojemność akumulatora wystarcza jednak na jednorazowy zasięg wynoszący tylko około 150 km, co nie wystarcza na potrzeby dziennej zmiany. Mercedes chce wyjść temu na przeciw i planuje poszerzenie oferty o eCitaro REX, czyli wersję wyposażoną w wodorowe ogniwa paliwowe.
Mają wytwarzać prąd i ładować akumulatory, gdy wyczerpie się ich pojemność. W rezultacie powinno być możliwe przejechanie do 400 km autobusem elektrycznym, co powinno wystarczyć na obsłużenie całodziennej brygady.
Drobną wadą piękna jest fakt, że technologia wodorowa – nawet w zakresie extendera – jest bardzo droga, tak więc eCitaro (już sam już stosunkowo drogi) będzie jeszcze droższy. Jeśli wodór nie jest wytwarzany przez elektrolizę ze źródeł odnawialnych (co stanowi jedynie niewielki procent całkowitej produkcji wodoru na świecie), jego ślad węglowy jest większy niż w przypadku konwencjonalnych paliw węglowodorowych, więc ekologia jest tylko kwestią marketingu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nastąpi również zmiana w obszarze baterii. Od tego roku ma być stosowany nowy system akumulatorów Akassol.
„