Mercedes z Volvo na rzecz wodoru
1 marca Daimler Truck AG i Volvo Group zakończyły transakcję mającą na celu utworzenie spółki joint venture w dziedzinie ogniw paliwowych.
Na razie współpraca ma dotyczyć pojazdów ciężarowych, ale nie jest wykluczone, że w przyszłości przeniesienie się także na autobusy. Warto zauważyć to kolejna radykalna zmiana w działalności Daimlera – po zapowiadanym podziale spółki na dwie dywizje – o czym pisaliśmy TUTAJ i po rozpoczęcie współpracy w zakresie silników do mniejszych pojazdów użytkowych z Cummins – o czym było TUTAJ.
cellcentric GmbH
Grupa Volvo nabyła 50 procent udziałów w istniejącej firmie Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG za około 0,6 miliarda euro.
-„Ambicją jest uczynienie z nowej spółki joint venture wiodącego światowego producenta ogniw paliwowych, a tym samym pomóc światu zrobić ważny krok w kierunku neutralnego dla klimatu i zrównoważonego transportu do 2050 r. – informuje Daimler.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jedocześnie obie strony zgodziły się zmienić nazwę firmy na cellcentric GmbH & Co. KG.
Spółka joint venture będzie rozwijać, produkować i komercjalizować systemy ogniw paliwowych do użytku w pojazdach ciężarowych - jako główny przedmiot zainteresowania - a także do innych zastosowań. Kluczowym celem Daimler Truck AG i Volvo Group jest rozpoczęcie testów samochodów ciężarowych z ogniwami paliwowymi przez klientów za około trzy lata i rozpoczęcie produkcji seryjnej w drugiej połowie bieżącego dziesięciolecia.
Jak podkreślają oba koncerny - Volvo Group i Daimler Truck AG posiadają równe interesy w spółce joint venture, ale nadal są konkurentami we wszystkich innych obszarach, takich jak technologia pojazdów i integracja ogniw paliwowych w samochodach ciężarowych.