Mercedes z pierwszym elektrobusem dla Brazylii. Z nadwoziem Marcopolo
Firma Mercedes-Benz Brasil pokazała swój pierwszy w pełni elektryczny autobus bazujący na podwoziu eO500U
Elektryczna platforma specjalnie została zaprojektowane dla miast Ameryki Łacińskiej i będzie produkowane w fabryce Mercedesa w São Bernardo do Campo od 2022 roku.
w pełni elektryczny
Dzięki podwoziu eO500U Mercedes-Benz wkracza w erę autobusowej elektromobilności w Ameryce Łacińskiej. Elektrobus na tej platformie osiąga zasięg do 250 kilometrów, a ładowania akumulatora w eO500U odbywa się przez system plug-in o tym samym standardzie technologicznym, który Daimler Buses zainstalował w Mercedes-Benz eCitaro. Wysokonapięciowe ładowanie akumulatorów „do pełna” trwa około trzech godzin.
Maksymalna długość niskopodłogowej, dwuosiowej platformy to 13,2 metra przy pojemności do 86 pasażerów. Napęd jest przekazywany poprzez silniki w piastach kół zabudowanych w tylnej osi. Przy produkcji podwozia wykorzystano doświadczenia Mercedesa z modelu eCitaro, ale generalnie cała konstrukcja została opracowana w Brazylii i tutaj poddana intensywnym testom.
-„W pełni elektryczne podwozie autobusu eO500U jest częścią naszej globalnej strategii rozwoju elektromobilności. Naszym celem jest uczynienie lokalnego transportu publicznego jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska i poprawa jakości życia we wszystkich miastach na świecie” – powiedział Gustav Tuschen z Daimler Buses.
premiera 2022
W pełni elektryczne podwozie eO500U będzie produkowane w brazylijskiej fabryce Mercedesa w São Bernardo do Campo od 2022 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Następnie zostanie wprowadzone na rynek w Brazylii oraz w innych, wybranych krajów Ameryki Łacińskiej.
Zakład Mercedes-Benz do Brasil to największy producent autobusów i ciężarówek w Ameryce Łacińskiej.
Fabryka autobusów w São Bernardo do Campo została otwarta w 1956 roku i specjalizuje się w produkcji autobusowych podwozi.