Mercedes z modułową stacją ładowania elektrobusów
W fabryce autobusów Mercedes-Benz w Mannheim powstała nowa, modułowa stacjaładowania elektrobusów eCitaro. To ciekawy pomysł naprzyszłość.
Przygotowując się do wprowadzenia na rynek ładowarek o dużychmocach, Daimler Buses wyposażył swoją fabrykę autobusów w Mannheim w centralnąstację szybkiego i wolnego ładowania. Generalnie stacja służy do ładowaniaeCitaro w ramach procesu produkcyjnego i przed dostawą do klientów. Można tutajprzetestować rozmaite sposoby ładowania autobusów – od plug in po pantograforaz sprawdzić systemy zarządzania ładowaniem oraz nowe protokoły komunikacyjne.Stacja ma to też walor edukacyjny – zaproszeni klienci odwiedzający zakład mogą zobaczyćpracę ładowarek i przeczytać o nich na panelach informacyjnychdt. różnych technologii ładowania.
5 metrów ponad chodnikami
Szczególną cechą stacji ładującej Daimlera jest to, żeurządzenia są zawieszone na wysokości około pięciu metrów nad ziemią. Ponieważ przestrzeń w fabryceautobusów jest na wagę złota, Mercedes-Benz zdecydował się zejść z ziemi,instalując stację ładowania eCitaro na wysokości górnego piętra budynku. Z tegopomysłu korzysta także wiele firm transportowych.
Kolejny plus to mniejsze ryzykokosztownych wypadków między manewrującymi autobusami a infrastrukturą do ładowania.
Poza tym dzięki operowaniu na wysokości 5 metrów całą infrastrukturę można łatwoi modułowo rozbudowywać w przyszłości.
Trzy technologie
Fabryczna stacja Daimlera jest kompatybilna ze wszystkimipopularnymi technologiami ładowania:
-
ładowanie plug-in / 150 kW,
-
szybkie ładowanie / 300 kW za pomocą pantografu na dachuautobusu,
-
szybkie ładowanie 300 kW za pomocą odwróconego pantografu.
Zgodnie z filozofią Mercedesa, wszystkie cztery miejsca są przystosowanedo ładowania przez kabel. Doatkowo dwa miejsca przystosowane są także do szybkiego ładowania – jeden używapantografu, drugi – szyn ładujących. Tym samym stacja posiada łącznie sześćurządzeń ładujących korzystających wspólnie z trzech różnych technologii. Całkowita moc to 1,2 megawata. Odpowiednie kable podłączeniowesą w przybliżeniu tak grube, jak ludzkie ramię i biegną w rozszerzalnym kanalekablowym w ziemi.
Fabryczna lokalizacja
Stacja ładowania w fabryce w Mannheim znajduje się bezpośrednioza halą odbioru nowych autobusów. Punkt znajduje się na dziesięciu filarach ijest dostępny ze wszystkich stron. W celach serwisowych zamontowano szerokiestopnie, które prowadzą do urządzeń ładujących na górnym pokładzie. Wszystkie urządzeniazabezpieczone są przed wpływem warunków atmosferycznych.
„