Mercedes wraca do Rzymu! Początek dostaw stu Citaro
30 gwiazd w Rzymie – tak można określić początek realizacji najnowszego zamówienia dla rzymskiego przewoźnika, który zamówił łącznie 100 szt. autobusów Mercedes-Benz Citaro hybrid.
Do tego dochodzi dziesięcioletnia umowa serwisowa, w ramach której OMNIplus zajmie się obsługą nowych pojazdów w swoim serwisie w Monterotondo – kilka kilometrów na północ od Rzymu.
Do jesieni
Zamówione autobusy hybrydowe Mercedes-Benz Citaro dotrą z Mannheim do Rzymu w trzech partiach: od czerwca do jesieni tego roku. To część ambitnego programu inwestycyjnego Atac (z dofinansowaniem rządu), mającego na celu modernizację autobusowej floty w stolicy Włoch. Oprócz Mercedesów, rzymska firma odbierze tez 30 autobusów Karsan Citymood.
Obecne zamówienie to wielki powrót EvoBus Italia do Rzymu - po gigantycznych dostawach 450 szt. Citaro w latach 2001-2005. Nowe pojazdy pomalowane są na amarantowy kolor i mają pasek biegnący wzdłuż górnej krawędzi dachu autobusu z napisem „+ Bus x Rom + Bus x Rom” – co oznacza „więcej autobusów dla Rzymu”.
Rzymski standard
Zamówione przez Atac 12-metrowe autobusy Mercedes-Benz Citaro wyposażone są we dwoje drzwi pasażerskich (2-2-0), są w pełni klimatyzowane, a ich pojemność pasażerska wynosi 26 miejsc siedzących i 86 miejsc stojących.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowość to szklane drzwi kabiny kierowcy, które uniemożliwiają bliski kontakt z pasażerami, co chroni prowadzącego przed infekcjami. Zarówno system klimatyzacji, jak i obudowa klimatyzatora wyposażone zostały w aktywne filtry przeciwwirusowe. System monitoringu CCTV zapewnia bezpieczeństwo na pokładzie, a system liczenia rejestruje liczbę pasażerów. Pojazdy są również wyposażone w monitoring GPS, a system telematyczny wspomaga zarządzanie flotą.
W porównaniu z konwencjonalnymi autobusami miejskimi z silnikiem spalinowym, autobusy Citaro hybrid zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 8,5 procent. Hybrydowy układ obejmuje silnik elektryczny, który w ramach rekuperacji produkuje energię elektryczną, która następnie przechowywana jest w wysokowydajnych kondensatorach, tzw. supercaps. Silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy podczas ruszania i zasila urządzenia pokładowe podczas postoju.
Trzy linie
Pierwsze 30 hybrydowych Mercedesów będzie obsługiwać kilka linii, w tym 64, 492 i 490. Nowe autobusy zastępują eksploatowane od kilkunastu lat pojazdy z silnikami Euro 3.
Na koniec dodajmy, że Atac jest jedną z największych firm transportu miejskiego w Europie. Pełna nazwa firmy to Azienda per i Trasporti Autoferrotranviari del comune di Roma. Oprócz rozbudowanej sieci autobusowej w Rzymie, działalność Atac obsługuje tramwaje, trzy linie metra i linie kolejowe na przedmieściach. Firma prowadzi również parkingi na około 70 000 pojazdów.