Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mercedes wraca do Bydgoszczy z Conecto

infobus
20.07.2016 12:14

Bydgoskie Miejskie Zakłady Komunikacyjne rozstrzygnęły dzisiaj przetarg nadostawę 11 nowych autobusów miejskich. Wygrała najtańsza oferta. Przedstawił jąEvoBus. W efekcie po prawie sześcioletniej przerwie w przyszłym roku na bydgoskich ulicachpojawią się kolejne niskopodłogowe Conecto.

Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. Przypomnijmy wskrócie, że miejski przewoźnik chce kupić dziesięć autobusów klasy maxi orazjeden przegubowy. Wszystkie pojazdy muszą spełniać normę Euro 6. Ponadto będą wpełni niskopodłogowe, klimatyzowane, monitorowane oraz wyposażony w kompletnysystem informacji pasażerskiej. Będzie się on składa z zewnętrznychwyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości (pięć w pojazdach typu maxi,sześć w przegubowcu), wewnętrznych LED (jedna w solówkach, dwie w przegubowcu)oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Autobusy mają być przystosowane do montażubiletomatów. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. Na zakup spółkaplanowała przeznaczyć do ok. 11,8 mln zł brutto.

Na oferty bydgoska spółka czekała do 24 czerwca.Otrzymała trzy, ale wszystkie były powyżej przyjętego przez nią kosztorysu.Najtańszą przedstawił EvoBus, który dostawę dziesięciu Mercedesów Conecto LF ijednego Conecto G wycenił na kwotę nieznacznie przekraczającą kosztorys MZK. Drugapod względem ceny była oferta Solarisa. Propozycja producenta z Bolechowaopiewa na nieco ponad 12,1 mln zł brutto. Najdroższy był MAN, który zadostarczenie dziesięciu Lionsów City A21 i jednego A23 chciał 13,1 mln złbrutto.

Oferty miały być oceniane przy pomocy trzechkryteriów. Cena miała 83% wagi, ocena techniczna 15%, 2% można było uzyskać zazaproponowanie minimum dziewięciu miejsc dostępnych z niskiej podłogi w autobusiestandardowym oraz od 16 w przegubowcu.

MZK zdecydowało się na zwiększenie środków nazrealizowanie zamówienia i jako najlepszą ofertę wskazało tą, którą przedstawiłEvoBus. Dealer Mercedesa w końcowej punktacji uzyskał 99,1 pkt i wyprzedzającSolarisa o 1,34 pkt. Co prawda w kryterium cenowym EvoBus miał 2,04pkt przewagi nad producent z Bolechowa, jednak finalnie zmalała ona o 0,7 pkt. Ato z powodu korzystniejszej dla Solarisa oceny w kryterium ilości foteli zniskiej podłogi.

Odwołań raczej nie należysię spodziewać, także na początku 2017 r. po niespełna sześcioletniej przerwie kolejneniskopodłogowe autobusy z rodziny Conecto pojawią się w Bydgoszczy. Wartozauważyć, że EvoBus swój najnowszy sukces w Polsce osiągnął w bardzo podobny sposób jakw Sosnowcu. To już drugi przetarg, w którym mamy do czynienia z dosyćatrakcyjną obniżką ceny Conecto.