Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mercedes ujawnia więcej szczegółów eCitaro G. Do 441 kWh!

infobus
16.09.2020 11:00

Mercedes-Benz ujawnił więcej detali swojego pierwszego w pełni elektrycznego autobusu przegubowego eCitaro G.

Co najważniejsze, ten pierwszy w pełni elektryczny autobus przegubowy z trójramienną gwiazdą może być wyposażony w innowacyjne akumulatory półprzewodnikowe. Jak informuje producent, dzięki tej koncepcji baterii Mercedes-Benz jest liderem technologicznym nie tylko w segmencie autobusów, ale także w branży motoryzacyjnej na całym świecie.

10 lat gwarancji

Zdaniem Mercedesa, pojazdów z akumulatorami półprzewodnikowymi w standardzie oczekiwano dopiero w połowie tej dekady. Niemiecka marka wyprzedza to oczekiwanie i nowy eCitaro G jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym autobusem miejskim w swojej kategorii, który jest wyposażony w akumulatory półprzewodnikowe. Mają bardzo wysoką gęstość energii, która jest o około 25 procent większa niż nadchodząca generacja tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych z ciekłym elektrolitem. Rezultatem jest imponująca wartość energetyczna 441 kWh nowego eCitaro G. Ta technologia akumulatorów jest również wolna od kobaltu i dlatego jest szczególnie przyjazna dla środowiska podczas produkcji komponentów.

Kolejny plus to długa żywotność baterii półprzewodnikowych. Dlatego przy zakupie eCitaro z akumulatorami półprzewodnikowymi Mercedes daje 280 MWh energii w standardzie i 10 lat gwarancji na akumulatory.

W alternatywie NMC

Ponieważ akumulatory półprzewodnikowe mają ograniczone możliwości szybkiego ładowania, Mercedes-Benz oferuje w opcji nową generację dotychczas stosowanych akumulatorów NMC. Ich skład jest jednak tak specjalnie dobrany tak, aby były przystosowane do ładowania z dużą mocą, a dzięki ich gęstości energii zapewniały pojazdowi szeroki zasięg.

Nowa generacja akumulatorów NMC w autobusach z logo Mercedesa oferuje całkowita pojemność do 396 kWh. Pod względem geometrii, nowe baterie NMC są identyczne z obecnie używanymi i mają takie same połączenia. Oznacza to, że operatorzy transportu korzystający z obecnych wersji eCitaro będą mogli bezproblemowo przejść na nowe baterie, zwiększyć tym samym zasięg swoich pojazdów.

Na koniec dodajmy, że dwie nowe wersje akumulatorów (półprzewodnikowe i NMC) będą również wykorzystywane w autobusie solo Mercedes-Benz eCitaro, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku.

7 mln kilometrów

Daimler Trucks & Buses dokonuje kolejnego przełomu na drodze do elektryfikacji swojej oferty pojazdów: klienci na całym świecie przejechali już ciężarówkami i autobusami z elektrycznym napędem akumulatorowym ponad siedem milionów kilometrów, nie emitując lokalnie dwutlenku węgla.

Pozytywne opinie klientów i wnioski wypływające z intensywnych praktycznych testów przeprowadzonych z udziałem elektrycznych ciężarówek marek Mercedes-Benz, FUSO i Freightliner dowodzą, że już dziś możliwa jest elektryfikacja drogowego transportu towarowego. Ponadto od 2018 r. w wielu europejskich miastach eksploatowany jest elektryczny autobus miejski marki Mercedes-Benz – produkowany seryjnie eCitaro.

W ramach swojej strategii elektryfikacji Daimler Trucks planuje zaoferować do roku 2022 pojazdy elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu ‒ począwszy od FUSO eCantera w segmencie lekkim, poprzez Freightlinera eM2 w segmencie średniociężkim po eActrosa Mercedes-Benz i Freightlinera eCascadia w segmencie ciężkim.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG: „Jako jeden z największych producentów pojazdów użytkowych na świecie, pragniemy być liderem innowacyjności i technologii również w obszarze napędów alternatywnych. Przykładowo nasz neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla autobus miejski eCitaro już od roku 2018 jest produkowany seryjnie i elektryfikuje transport publiczny w wielu miastach. Oferując także elektryczne ciężarówki, chcemy zapewnić naszym klientom pojazdy dorównujące konwencjonalnym samochodom ciężarowym pod względem dostępności i wydajności. Właśnie to motywowało nas do oddawania elektrycznych ciężarówek w ręce klientów już na wczesnym etapie prac. Dzięki naszej globalnej obecności, klienci na całym świecie testują różne konstrukcje pojazdów w rozlicznych praktycznych zastosowaniach. Daje to nam szczególną przewagę nad konkurencją. Istotne wnioski wypływające z intensywnego dialogu z klientami i wielu kilometrów pokonanych w ramach testów już od kilku lat uwzględniamy bezpośrednio w przygotowaniu produkcji seryjnej naszych elektrycznych ciężarówek”.