Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mercedes testami stoi

infobus
25.08.2015 17:00

MZK Kędzierzyn Koźle sprawdził wyjątkowy miejski minibus ?trzyosiowy niskopodłogowy model Mercedes-Benz Sprinter City 77. Równolegle trwajątesty Citaro w Lublinie. Natomiast sprzedaż rynkowa niemieckiej marki w naszym kraju to zaledwie trzy autobusydla Świebodzic. Dla porównania ? dokładnie rok wcześniej spółka EvoBus Polska miałana swoim koncie 44 miejskie autobusy (m.in. odebrane przez Mobilis, MPKRzeszów i PKS Gdynia), a dwa lata wcześniej38 szt. Teraz ta doskonale naoliwiona maszyna jakby się zacięła. Wraz zodejściem w zeszłym roku Laszlo Rakasza, długoletniego dyrektora sprzedaży autobusówmiejskich Mercedes-Benz, ?gwiazda? wytraciła swój impet i oddała pozycjęwicelidera w tym segmencie innej niemieckiej marce ? MAN. Aktualne wyniki rynkowewskazują na to, że na EvoBus nie powtórzy świetnych wyników z poprzednich lat, kiedyfirma z łatwością przekraczała poziom stu miejskich pojazdów. Nadchodzi ?chudyrok? i dlatego EvoBus przede wszystkimskupia się na pracy u podstaw i masowo oddaje swoje pojazdy w testy.

Od 19 sierpnia ? przez trzy tygodnie ? po ulicach Lublina jeździsrebrny Citaro, który wcześniej sprawdzany był w Gdańsku iCzechowicach-Dziedzicach. Wcześniej, na początku sierpnia, do Kędzierzyna Koźlazawitał niskopodłogowy miejski minibus Mercedes-Benz Sprinter City 77. Pojazdten o długości 8,7 m oferuje 14 miejsc siedzących oraz dwa miejsca dla wózkainwalidzkiego wraz ze składaną rampą wjazdową. Sprinter jest napędzany4-cylindrowym silnikiem CDI Diesel o mocy 120 kW (163 KM) ? oczywiściespełniającym normę Euro 6. Posiada automatyczną, 5-biegową skrzynię biegów. Autobuskursował najczęściej na kędzierzyńskich liniachnr 3 i 9.

Jak wskazuje przewoźnik, niewątpliwymi atutami tego modelujest bezstopniowa podłoga, niezależne zawieszenie wszystkich kół i pojedynczeogumienie. Jednak podczas najgorętszych dni tego lata największą zaletą minibusaokazała się niezwykle wydolna klimatyzacja, którą zgodnie zachwalali zarównokierowcy, jak i pasażerowie.


Mercedes-Benz Sprinter City 77

Mercedes-Benz Sprinter City 77