Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mercedes Sprinter dla komunikacji socjalnej w Północnej Nadrenii

infobus
07.11.2006 21:12

EvoBus przekazał minibus Mercedes-Benz Mobility Sprinter dla systemu komunikacji socjalnej w Nadrenii Północnej-Westfalii. Fot. EvoBus

„To wartościowy wkład w zapewnienie mobilności w długim okresie”–powiedział Olivier Wittke, Minister ds. Budownictwa i Transportu niemieckiego landu Nadrenii Północnej-Westfalii podczas uroczystości przekazania nowego Mercedesa Sprintera, będącego jednocześnie 70. autobusem dla komunikacji socjalnej w regionie. W uroczystości, która miała miejsce 18 września 2006 r., wzięli udział także burmistrzowie okolicznych miast oraz dyrektor przedsiębiorstwa zajmującego się obsługą komunikacji socjalnej w regionie. Rozwiązanie to zostało wprowadzone w 1983 r., na wzór idei „Buurtbus”, zapożyczonej z pobliskiej Holandii, gdzie funkcjonowała ona od końca lat 70. Kiedy przedsiębiorstwo komunikacyjne stwierdzi, że na danych liniach liczby pasażerów są zbyt małe, aby obsługiwać je tradycyjną komunikacją, mogą wprowadzić do oferty właśnie komunikację socjalną. Autobusy socjalne prowadzone są przez kierowców-wolontariuszy. Operują na liniach ze stałymi przystankami i posiadają własne rozkłady jazdy, opracowane przez organizację zajmującą się komunikacją socjalną. Dziś, przy niemal 70 funkcjonujących w Westfalii tego typu projektach, autobusy socjalne stanowią ważny element systemu transportowego w regionie, odgrywając ważną rolę najmniejszego ogniwa w łańcuchu komunikacji publicznej. Nowy autobus dla komunikacji socjalnej w Nadrenii Północnej-Westfalii to minibus Mercedes-Benz Mobility Sprinter pomalowany na biało, z wyjątkiem przedniej ściany, która otrzymała czerwoną barwę. Pojazd wyposażono w 7 foteli pasażerskich oraz fotele kierowcy i pilota, dzięki czemu ma on pojemność idealnie pasującą do potrzeb obsługi wiosek leżących na trasie Capelle –Nordkirchen –Südkirchen, których nie obsługuje tradycyjna komunikacja lokalna. Fotele pasażerów zamontowano na specjalnych, aluminiowych szynach, co umożliwia ich szybkie wymontowanie i zmianę konfiguracji wnętrza, np. w przypadku konieczności przewiezienia pasażera na wózku inwalidzkim. Minibus jest napędzany 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem Diesla Euro 3 o pojemności 2,15 ccm i mocy 60 kW (85 KM). Z silnikiem współpracuje mechaniczna, 5-stiopniowa skrzynia biegów. Układ hamulcowy (hamulce tarczowe na obu osiach) wyposażono w systemy ABS, ASR oraz elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP), co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego.