Mercedes, Solaris, SOR i Volvo w … Malborku
Ależ bój o malborskie zamówienie na 6 szt. autobusów elektrycznych i system ładowania!
Starzy znajomi plus drugi elektryczny przetarg (po Krakowie) EvoBus Polska z elektrycznym eCitaro oraz debiut firmy Linteli w ładowarkach.
Marcowy przetarg
11 maja Miejski Zakład Komunikacji w Malborku otworzył oferty w przetargu na zakup sześciu elektrobusów oraz ładowarki dla nich. Przypomnijmy, że chodzi o dwuczęściowy przetarg, który malborski przewoźnik ogłosił w marcu. Pisaliśmy o nim w InfoBusie TUTAJ.
Najważniejszą częścią przetargu jest dostawa sześciu elektrobusów klasy MAXI. Każdy z nich ma być objęty minimum trzyletnią gwarancją całopojazdową oraz sześcioletnią na baterie. Oczywiście premiowane jest wydłużenie tych okresów.
Co ważne w dzisiejszej sytuacji termin realizacji zamówienia został wyznaczony na 30 listopada.
Sześć ofert!
Tak krótki i sztywny termin nie przestraszył producentów i dzisiaj Malbork dostał aż cztery oferty na autobusy (warto zwrócić uwagę na podmioty, które składały oferty) i dwie na ładowarki, w tym od nowego gracza na tym rynku – firmy Linteli z podpoznańskiego Zakrzewa. Propozycje pojawiły się od:
-
Volvo Bus Corporation na sumę 16 088 400 zł brutto / 13 080 000 zł netto, co daje jednostkową cenę Volvo 7900 electric na poziomie 2 180 000 PLN netto plus całopojazdowa gwarancja dłuższa niż 60 miesięcy i gwarancja na magazyn energii dłuższa niż 72 m-cy, a mniejsza lub równa 84 m-cy. Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2 – do 1,00 kWh/km (włącznie)
-
Solaris Bus & Coach na sumę 13 948 200 zł brutto / 11 340 000 zł netto, co daje jednostkową cenę nU12e na poziomie 1 890 000 PLN netto plus całopojazdowa gwarancja dłuższa niż 60 miesięcy i gwarancja na magazyn energii dłuższa niż 72 m-cy, a mniejsza lub równa 84 m-cy. Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2 – do 1,00 kWh/km (włącznie)
-
SOR Libchavy na sumę 17 114 220 zł brutto / 13 914 000 zł netto, co daje jednostkową cenę NS12 Electric na poziomie 2 319 000 PLN netto plus całopojazdowa gwarancja dłuższa niż 60 miesięcy i gwarancja na magazyn energii dłuższa niż 96 m-cy. Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu sort-2 – powyżej 1,20 kWh/km (włącznie)
-
EvoBus Polska w konsorcjum z EvoBus Sverige na sumę 17 696 502 zł brutto / 14 387 400 zł netto, co daje jednostkową cenę Mercedes-Benz eCitaro na poziomie 2 397 900 PLN netto plus całopojazdowa gwarancja dłuższa niż 60 miesięcy i gwarancja na magazyn energii dłuższa niż 72 m-cy, a mniejsza lub równa 84 m-cy. Zadeklarowane zużycie energii elektrycznej przez autobus wg testu SORT-2 – do 1,00 kWh/km (włącznie)
W drugiej części zamówienia – na ładowarki – mieliśmy dwie oferty od:
-
Ekoenergetyka Polska z Westa Building z Sieradza z ofertą na poziomie 1 716 711,60 PLN brutto / 1 395 700,4 PLN netto plus okres gwarancji dłuższy od 60 miesięcy;
-
Linteli z Zakrzewa z ofertą na poziomie 2 949 540 PLN brutto / 2 398 000 PLN netto plus okres gwarancji dłuższy od 60 miesięcy.
A teraz najciekawsza część, czyli … malborski budżet:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
w część autobusowej na realizację zamówienia MZK dysponuje kwotą 16 605 000 zł brutto / 13 500 000 PLN netto, co daje jednostkowy 2 250 000 PLN netto za pojazd;
-
w cześć ładowarkowej: 1 612 886,82 zł brutto / 1 311 290 PLN netto.
Co oznacza, że Solaris może już czuć się zwycięzcą, a w część ładowarkowej będziemy mieli, albo dołożenie, albo powtórkę. Raczej stawimy na to pierwsze.
Ocena ofert
Wybór najkorzystniejszej oferty zastosowany przez MZK Malbork jest banalnie prosty, bo kryteria są tylko dwa. Cena ma 80% wagi. Pozostałe 20% można zyskać dzięki:
• gwarancji całopojazdowej dłuższej niż pięć lat – 6 pkt
• gwarancji na baterie dłuższej niż osiem lat – 9 pkt
• zużyciu energii w warunkach testu SORT2 do 1 kWh / km – 5 pkt
Malborski standard
Wszystkie zamawiana przez Malbork elektrobusy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. sześć uchylnych okien bocznych oraz wentylatory nawiewowe. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą agregatu o mocy chłodniczej min. 22 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.
Przechodzimy do SIP-u. Na zewnątrz znajdą się trzy tablice diodowe. W środku zamontowany zostanie wyświetlacz LED o rozdzielczości 120 x 16 pkt, który będzie prezentował informację liniową. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym ekranem min. 10″.
Podsumowując: Wyposażenie standardowe, wymagania w kwestii napędu oraz gwarancji – topowe, a liczba oferentów – imponująca! Takiego „wysypu” ofert życzmy wszystkimi polskim miastom!
„