Mercedes poszerza MINI rodzinę: Transfer i City 45
Koncern Daimler Buseswprowadził do oferty kolejne autobusy klasy MINI na bazie nowego Sprintera. KoncernDaimler Buses wprowadził do oferty kolejne autobusy klasy MINI na bazie nowegoSprintera.
Oferta została poszerzona o:
-
Sprinter Transfer 45, czyli wszechstronnyminibus – od obsługi regionalnych linii po transfery;
-
Sprinter City 45, czyli kompaktowyminibus w zakresie regularnych tras miejskich.
Tym samym Mercedes-Benzkontynuuje rozszerzanie oferty minibusów nowej generacji. WszechstronnySprinter Transfer 45 i autobus miejski Sprinter City 45 są tegorocznymi nowościąw tej ofercie.
Zapas mocy
Zarówno Sprinter Transfer 45,jak i Sprinter City 45 w standardzie posiadają silnik o mocy 105 kW (143 KM). WTransfer 45 za przeniesienie mocy odpowiada sześciobiegowa manualna skrzyniabiegów. Natomiast w Sprinterze City 45 standardem jest automatyczna skrzyniabiegów 7G-TRONIC PLUS, która z kolei może być opcją w Transferze.
Transfer i 22 miejsca
Sprinter Transfer towszechstronny pomocnik w regionalnym i okazjonalnym transporcie. Może być autobusemszkolnym, do transferów i wycieczek albo służyć jako pojazd wahadłowy.Generalnie ten model mieści się w szerokim spektrum transportu pasażerskiego -od usług regularnych po turystyczne podróże. Nowy Sprinter Transfer 45 madługość 7,4 metra i jest największym modelem z tej serii. Jego pojemność pasażerskato maksymalnie 22 + 1 miejsca, a dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 5,5tony.
Pasażerowie wchodzą do modelu SprinterTransfer przez przesuwne drzwi boczne z elektrycznie wysuwanym stopniem.Opcjonalnie wejście jest możliwe poprzez poszerzone drzwi od strony pilota.W standardziemamy fotele InterStar, a w opcji siedzenia znane z autobusów turystycznych – TravelStar.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W opcji Mercedes-Benz możemy takżewyposażyć Transfera 45 w pneumatycznątylną oś lub retarder, jako hamulec pomocniczy.
City 45 i 30 miejsc
Sprinter City 45 ma także odługość 7,4-metra i stanowi uzupełnienie MINI rodziny o model dwuosiowy ostosunkowo dużej pojemności.
W standardzie mamy tutaj duży wyświetlacznad przednią szybą i dwuskrzydłowe drzwi z dużymi oknami i wyjątkowo niskimwejściem. Dzięki szerokości nadwozia na poziomie 2,02 metra i ze skrętem o promieniu15,3 metra ten minibus jest niezwykle zwrotny. Dopuszczalna masa całkowitapojazdu waha się od 5,0 do 5,5 tony, co gwarantuje, że autobus ma wystarczającerezerwy masy, nawet przy pełnym obciążaniu, czyli transporcie 30 pasażerów.
Przedział pasażerski zaczynasię od niskiego wejścia i jest podzielony na przestronną, niskopodłogowąplatformę między osiami oraz podwyższoną część z tyłu z miejscami siedzącymi. Wśrodku mamy sufit ze zintegrowaną listwą świetlną LED i fotele CityStar.Dostępne są też inne wersje siedzeń – od plastikowych skorup po siedzenia zpełną tapicerką (np. InterStar Sprinter). Wszystko zależy od zmawiającego i jegoportfela.
Dodajmy na koniec, że niskopodłogowąplatformę w Sprinter 45 można wyposażyć albo w maksymalnie cztery składanesiedzenia plus miejsce na wózek inwalidzki, albo w fotele siedzeń do szybkiejwymiany.
„