Mercedes i Setra z systemem ABA 4
Daimler Buses i jego marki produktówMercedes-Benz oraz Setra są już tradycyjnie prekursorami w dziedzinie systemówbezpieczeństwa i wspomagania. Wraz z nowym Active Brake Assist 4 (ABA 4)rozszerzonym o funkcję rozpoznawania pieszych.
Daimler Buses otwiera kolejny rozdział: Po raz pierwszyna świecie autobusowy asystent hamowania awaryjnego reaguje automatycznie napieszych. Tym samym system osiąga jeszcze wyższy poziom zaawansowaniatechnologicznego. Gustav Tuschen, dyrektor działu badawczo-rozwojowego DaimlerBuses: „Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych stanowi kamieńmilowy w rozwoju systemów wspomagających¬ dla autobusów.“
Dzięki temu kierowcy pozostają do dyspozycji wszystkiemożliwości pozwalające zapobiec zderzeniu z pieszym: Może ostrzec go klaksonem,rozpocząć pełne hamowanie lub ominąć pieszego, robiąc unik.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Eksperci do spraw bezpieczeństwa dobrze to wiedzą: ActiveBrake Assist może uratować życie. Dlatego też ustawodawca zareagował nainnowacje Daimler Buses: Układy hamowania awaryjnego od listopada 2015 r. sąjuż wymaganymi elementami wyposażenia ciężkich autobusów turystycznych isamochodów ciężarowych. Już nawet produkowana przez Daimler Buses wersjaseryjna AEBS potrafi więcej niż żąda tego ustawodawca. Nowy Active Brake Assist4 z funkcją rozpoznawania pieszych z jeszcze lepszymi osiągami wyznacza wręcznowe standardy.
ABA 4 będzie dostępny na wiosnę 2018 r. także dlazaprezentowanego niedawno nowego Mercedes-Benz Tourismo, czym Mercedes-Benz poraz kolejny wyznacza nowe standardy w kwestii bezpieczeństwa. Także autobusyturystyczne Setra, a wśród nich także ComfortClass 500 oraz TopClass 500, będąposiadały na pokładzie ABA 4. ABA 4 dostępny będzie nieodpłatnie, jeśli klientwybierze popularny tempomat odległości (ART), na którego radarach oparte jestdziałanie ABA 4.
„