Mercedes dostarczył pierwsze autobusy Citaro Euro 5
Pomimo, iż normy emisji spalin Euro 5 wejdą w życie dopiero w 2009 r., Dział Autobusów Mercedes-Benz dostarczył już pierwsze 7 autobusów Citaro, wyposażonych w poziomie jednostki OM 906 hLA, spełniające właśnie normy Euro 5, rozwijające moc 205 kW (279 KM). Winfried Heckt, dyrektor sprzedaży Działu Autobusów Mercedes-Benz, uroczyście przekazał wymienione pojazdy Markusowi Neumannowi, dyrektorowi naczelnemu przedsiębiorstwa komunikacyjnego VGB (Verkehrsgesellschaft Breitenbach GmbH &Co. KG) z siedzibą w Hamm w Niemczech, podczas specjalnej ceremonii, zorganizowanej na terenie zakładów Mercedes-Benz w Mannheim. Mniej więcej w tym samym czasie, podobny autobus z silnikiem Euro 5 –w ramach większego zamówienia na 90 autobusów Citaro –odebrał także holenderski przewoźnik RET (Rotterdamse Elektrische Tram). Przypomnijmy, że zarówno w celu spełnienia norm ekologicznych Euro 4, jak i Euro 5, Mercedes-Benz zdecydował się na technologię opartą o katalizator SCR z dozownikiem AdBlue. Umożliwia ona stosunkowo łatwe osiągnięcie podwyższonych norm Euro 5. W tym celu, inżynierzy Mercedesa użyli większego katalizatora SCR oraz odpowiednio zwiększyli dawkę AdBlue podawaną do układu wydechowego. W porównaniu do wersji Euro 4, silnik spełniający normy Euro 5 emituje o ok. 43% mniej tlenków azotu. Oprócz zmian w układzie napędowym, w zmodernizowanych autobusach Citaro Euro 4 i Euro 5 zastosowano ponadto kilka innych zmian technicznych. Wszystkie autobusy są w standardzie wyposażane w hamulce tarczowe na wszystkich kołach, wyposażone teraz nie tylko w system ABS, ale i ASR. Zmiany zaszły w układzie zawieszeniu, gdzie zastosowano nową, niezależnie zawieszoną oś przednią, opartą na dwóch obniżonych wahaczach, a także standardowy stabilizator. Użycie takiego rozwiązania ma bezpośrednie przełożenie na komfort jazdy oraz prowadzenie autobusu: pojazd znacznie lepiej utrzymuje kierunek jazdy, a nierówności nawierzchni mają teraz znacznie mniejszy wpływ na układ kierowniczy. Dzięki zastosowaniu niezależnego zawieszenia udało się także zmniejszyć średnicę zawracania, która jest o 0,5 metra mniejsza w porównaniu z Citaro poprzedniej generacji. Standardowo, autobusy zmodernizowanej serii Citaro wyposażane są w sprawdzony, poziomy, 6-cylindrowy silnik OM 906 hLA Euro 4, rozwijający 205 kW (279 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 1120 Nm przy 1300 obr./min. W standardzie, silnik ten łączony jest z automatyczną, 4-stopniową przekładnią.