Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mercedes- Benz Zeszuta – specjaliści od autobusowych zabudów

infobus
26.03.2013 08:57
Przedstawiamy wywiad z Wincentym Zeszutą –prezesem firmy Mercedes-Benz Zeszuta Radom, która znana jest z produkcji specjalnych autobusów Mercedes-Benz. To także jeden z faworytów najnowszego kontraktu 60. autokarów dla wojska.
InfoBus.pl: W zeszłym roku wygraliście kontrakt na dostawę wojskowych autobusów. W tym roku armia ogłosiła kolejne zamówienie na 60. autokarów, gdzie Wasza firma jest jednym z faworytów…
Wincenty Zeszuta, prezes firmy Mercedes-Benz Zeszuta Radom: Rzeczywiście, w ubiegłym roku, wygraliśmy przetarg na dostawę 27 szt. Mercedes-Benz Tourismo dla wojska. Oczywiście posiadamy niezbędne certyfikaty, żeby stawać do tego typu przetargów. Wygranie tego kontraktu poprzedziła ostra walka, bowiem były, aż trzy rozprawy sądowe. Jedna z nich była spowodowana niedopuszczeniem nas do złożenia oferty. Szczególnie ostrą rywalizację stoczyliśmy z koncernem MAN-a. Warto tutaj podkreślić, że MAN zaoferował wyższą cenę na każdej sztuce aż, o 125 tysięcy złotych. W tym roku podchodzimy do kolejnego przetargu dla naszej armii.
Wincenty Zeszuta, prezes firmy Mercedes-Benz Zeszuta RadomAutobusy dla wojska i straży pożarnej zabudowane przez firmę Zeszuta na bazie autokarów Mercedes-Benz Autobusy dla wojska i straży pożarnej zabudowane przez firmę Zeszuta na bazie autokarów Mercedes-Benz Autobusy dla wojska i straży pożarnej zabudowane przez firmę Zeszuta na bazie autokarów Mercedes-Benz
InfoBus.pl: Czy autobusy dla wojska zostały w jakiś szczególny sposób dostosowane do potrzeb armii?
Wincenty Zeszuta: Autobusy musiały mieć specjalne półki, różniące się od tych w wersjach cywilnych. Można powiedzieć, że był to model niepopularny. Nigdy wcześniej w takiej konfiguracji nie był zamawiany na polski rynek.
InfoBus.pl: Jak wyglądała kwestia zawartego kontraktu serwisowego?
Wincenty Zeszuta: Z wojskiem, układ serwisowania autobusów był w cenie sprzedaży. Tutaj istotne jest nasze doświadczenie, które wynieśliśmy z serwisowania innych pojazdów specjalnych np. karetek. Oprócz serwisu stacjonarnego, oferujemy także serwis mobilny.
InfoBus.pl: Porozmawiajmy teraz, o autobusach do poboru krwi. Czy w porównaniu z poprzednimi rocznikami, jest w nich coś unowocześniane?
Wincenty Zeszuta: Jako jedyni w Europie, a wiem to od centrali z Mannheim, produkujemy autobusy do poboru krwi, w oparciu o model Travego. Koncern EvoBus, tego typu pojazdy konstruuje na pojazdach marki Setra, które są przystosowane do zabudowy. U nas jednak klienci wybierają autobus, najbardziej ekskluzywny, czyli Travego. Obecnie nowością, którą przygotowujemy jest autobus do poboru krwi, na podwoziu Tourismo. Jeżeli chodzi o unowocześnianie, to każdy model jest zupełnie inny. Zamawiający uzgadnia kolor, siedzenia, jak mają być posadowione szafy itd.
Autobusy specjalne –o poboru krwi - zabudowane przez firmę Zeszuta na bazie autokarów Mercedes-Benz Autobusy specjalne –o poboru krwi - zabudowane przez firmę Zeszuta na bazie autokarów Mercedes-Benz
InfoBus.pl: Ile tego typu autobusów firma dostarczyła do polskich miast, na przestrzeni lat?
Wincenty Zeszuta: Pierwszy autobus został zbudowany dla Białegostoku, siedem lat temu. Od tego czasu dostarczyliśmy 17 takich pojazdów dla najróżniejszych polskich miast. 14 marca 2013 r. wygraliśmy przetarg, na dostawę kolejnych czterech autobusów do poboru krwi dla: Poznania, Katowic, Wrocławia oraz Warszawy. Naszym sukcesem jest wyrzucenie z tego segmentu rynku Solarisa.
InfoBus.pl: Dziękuję za rozmowę.