Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mercedes-Benz: Uruchomienie produkcji nowego Sprintera

infobus
25.06.2006 15:14
Pod koniec czerwca, w zakładach w Ludwigsfelde uroczyście zainaugurowano produkcję nowego Sprintera. Fot. DaimlerChrysler
Jeden z najpopularniejszych pojazdów stanowiących bazę dla konwersji i zabudów minibusowych zyskał swojego następcę. Pod koniec czerwca, z taśmy montażowej zakładów w Ludwigsfelde w Niemczech zjechał pierwszy samochód dostawczy Sprinter nowej generacji. Uroczystej inauguracji produkcji towarzyszyli: dr Dieter Zetsche –dyrektor naczelny DaimlerChrysler i dyrektor działu Pojazdów Samochodowych Mercedes, Matthias Platzeck – premier rządu regionu Brandenburgii oraz dyrektor zakładów DaimlerChrysler w Ludwigsfelde –dr Heinrich Weiss. „Lokalizacja w Ludwigsfelde udanie łączy w sobie wszelkie zalety konkurencyjne, jakie Wschodnie Niemcy oferują przemysłowi motoryzacyjnemu.”–powiedział Zetsche. „Jest to miejsce, w którym wysoko wykwalifikowany, pracowity i lojalny personel pisze nowy rozdział w mającej tutaj długą tradycję produkcji samochodów. Tu, na pomoście prowadzącym na rynki Europy Wschodniej.”–dodał. Nowy Sprinter będzie produkowany w dwóch fabrykach w Niemczech: w Düsseldorfie i w Ludwigsfelde. Specjalnie w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu, w zakładach w Ludwigsfelde –gdzie produkowane będą wersje podwozia i furgon – zamontowano nowoczesną, w znacznym stopniu zautomatyzowaną linię produkcyjną. Oprócz tego, fabrykę wyposażono także nową lakiernię i montażownię. DaimlerChrysler zainwestował w projekt nowego Sprintera ok. 1,8 miliarda euro. Największą uwagę przywiązywano do jakości produkcji. Znacznie większa, niż w poprzednim modelu, liczba elementów wykonanych z blachy stalowej jest teraz poddawana cynkowaniu. Ponadto, zastosowano także nowe materiały uszczelniające i lepsze dodatkowe powłoki lakiernicze, stosowane w miejscach szczególnie narażonych na korozję. Ciekawostką jest także zastosowany nowy system malowania antykorozyjnego, znany jako „RoDip”(rotation dipping –zanurzanie rotacyjne). Oznacza to, że w każdej wannie zanurzeniowej, w tym także kataforetycznej, wprowadzane do nich kadłuby nadwozi obracane są o 360 st. wokół osi poprzecznej. Zapewnia to równe pokrycie warstwą antykorozyjną wszystkich powierzchni wykonanych z blachy oraz znajdujących się w przestrzeni pomiędzy nimi. Oczekuje się, że nowy Sprinter powtórzy sukces swoego poprzednika, którego w ciągu 11 lat produkcji sprzedano ponad 1,3 miliona sztuk. Wzrastająca sprzedaż tego modelu umożliwiła zachowania produkcji w obu dotychczasowych zakładach produkcyjnych –zarówno w Düsseldorfie, jak i w Ludwigsfelde.