Mercedes-Benz Travego II dla Niemieckiej Reprezentacji na MŚ
infobus
04.06.2006 22:19
Mercedes-Benz Travego II dla Niemieckiej Reprezentacji na MŚ
W związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, Niemiecka Reprezentacja DFB otrzymała nowy autobus klubowy. Mercedes-Benz przekazał DFB najnowszy, wysokopokładowy autobus Travego M w przeddzień towarzyskiego meczu z FSV 63 Luckenwalde, który został rozegrany we Frankfurcie nad Menem w dniu 16 maja 2006 r. Ten 12,96-metrowy autokar, napędzany 428-konnym silnikiem, jest pierwszym w historii DFB trzyosiowym autokarem klubowym. Autokar posiada bogate wyposażenie, szczególnie z zakresu bezpieczeństwa. W kompletacji znalazły się m.in. systemy ESP (Elektroniczna Stabilizacja Toru Jazdy), układy antypoślizgowe ABS i ASR, system wspomagający hamowanie (BA), adaptacyjny tempomat, retarder Voith oraz kamera ułatwiająca cofanie. Zmodernizowane Travego ma elegancką i dystyngowaną sylwetkę. Nadwozie pomalowano metalicznym lakierem koloru „czarne obsydium”z wplecionymi barwami narodowymi. W podobnej kolorystyce utrzymano wnętrze.
W 13-metrowym autokarze zamontowano tylko 36 foteli, dzięki czemu jego pasażerowie będą mieli zapewnioną dużą przestrzeń. Na końcu autokaru, tradycyjnie umieszczono specjalny kącik klubowy. Na wyposażeniu znalazł się również system audio-video, wyposażony w najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozrywki i informacji, a więc zmieniarkę płyt DVD na 6 pozycji, tuner TV oraz trzy sztuki elektrycznie składanych monitorów 15-calowych (z przodu, w środku i na końcu autokaru). Wyposażenie z zakresu komfortu obejmuje z kolei klimatyzator dachowy o mocy 32 kW z regulacją temperatury osboną dla stanowiska kierowcy przestrzeni pasażerskiej, ogrzewane ściany wewnętrzne z wylotami na poziomie łokci, elektrycznie sterowane klapy dachowe automatycznie zamykające się przy wykryciu opadów deszczu, ogrzewaną kabinę WC, w pełni wyposażoną kuchnię pokładową, szatnię, minibar oraz system nawigacji satelitarnej. Ponadto, standardowe wyposażenie tego autokaru obejmuje m.in. centralny zamek, system monitoringu oraz alarm przeciwwłamaniowy. Autokar napędza tylny, 6-cylindrowy silnik OM 457 LA o pojemności 12 litrów i mocy maksymalnej 315 kW (428 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 2100 Nm. Dzięki pracy w technologii BlueTec, spełnia on ekologiczne normy Euro 4, które wejdą w życie w październiku 2006 r. Silnik współpracuje z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów GO 210. Szerokość nadwozia wynosi 2,55 metra, a wysokość –wraz z obudową klimatyzatora –3,71 metra. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 24 t, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 100 km/h.