TransInfo Archiwum|Infobus|Przewoźnicy|Megabus.com pomaga zaoszczędzić Amerykanom ponad miliard dolarów rocznie!
Megabus.com pomaga zaoszczędzić Amerykanom ponad miliard dolarów rocznie!
infobus
20.02.2014 12:52
Megabus.com pomaga zaoszczędzić Amerykanom ponad miliard dolarów rocznie!
Tym razem legendarni amerykańscy naukowcy skupili się na amerykańskim rynku przewozów dalekobieżnych. Joseph P. Schwieterman, Brian Antolin, Justin Kohls, Marisa Schulz i Kate Witherspoon z Instytutu Rozwoju Metropolitarnego Uniwersytetu DePaul w Chicago opracowali studium międzymiastowych przewozów autobusowych w Stanach Zjednoczonych w 2013 roku pod nazwą „Motoring into the Mainstream”. Analizy objęły autobusowe połączenia międzymiastowe o dystansie od 80 do 500 mil w 50 największych obszarach metropolitarnych w Stanach Zjednoczonych.
Naukowcy z Uniwersytetu DePaul wykazali wzrost liczby dziennych połączeń niskokosztowych międzymiastowych przewoźników autokarowych o około 4%. Po latach zapaści na rynku przewozów autobusowych, przegrywających z transportem lotniczym, koleją i transportem indywidualnym, w 2013 roku po raz pierwszy trzech autokarowych liderów (Greyhound Express, Megabus i Boltbus) zdobyło silną pozycję z kompleksową siatką połączeń obejmującą zarówno Wschodnie, jak i Zachodnie wybrzeże USA. Naukowcy dopatrują się przyczyn rosnącej popularności przewozów autobusowych przede wszystkim w oszczędnościach, tak ważnych dla wychodzących z kryzysu finansowego mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Pasażerowie autobusów oszczędzają 52% w porównaniu z podróżą kolejową na tej samej trasie oraz 79% w porównaniu z klientami linii lotniczych. Sam pojedynczy przejazd samochodem byłby droższy o 38%, a przy uwzględnieniu innych kosztów wynikających z posiadania samochodu, koszt podróży mógłby być droższy nawet ponad 50%. Średnio pasażerowie wybierający podróż autokarem oszczędzają 36 dolarów za przejazd w jednym kierunku w porównaniu z innymi środkami transportu, co łącznie Amerykanom daje oszczędność rzędu 1,1 miliarda dolarów rocznie. Poprzednie badania instytutów transportowych uznawały wejście na rynek Megabus.com w 2006 roku jako początek odrodzenia rynku autobusowych przewozów dalekobieżnych po latach zapaści.
„Pasażerowie uciekają do autobusów. Nie tylko z oczywistego powodu niskich cen, ale także w celu uniknięcia stresu wynikającego z latania lub prowadzenia własnego samochodu”, komentuje Joseph P. Schwieterman, współautor opracowania. „Przewozy autokarowe odnotowują imponujący ciągły wzrost popularności”, dodaje.
Dale Moser, prezes amerykańskiego Megabus.com, podkreśla: „Megabus.com ponownie został wskazany jako lider procesu przemiany międzymiastowych przewozów autobusowych. Pasażerowie mogą liczyć na ogromne oszczędności decydując się na zostawienie kluczyków od samochodu w domu i wybranie autobusu w drodze do pracy, podróży służbowej, wycieczce z przyjaciółmi czy urlopowej wyprawie.”Jak dodaje, „dostępne na pokładzie naszych autobusów Wi-Fi umożliwia wypełnienie czasu podróżnym, a rozwijane przez nas aplikacje umożliwiają klientom zapoznanie się z precyzyjną informacją o realnym czasie podróży i ewentualnymi utrudnieniami, wpływającymi na czas przejazdu.”
Grupa Stagecoach, właściciel marki Megabus.com, eksploatuje w Ameryce Północnej około 2600 autobusów. Połączenia Megabus.com obejmują około 120 kluczowych lokalizacji w USA i Kanadzie. Do dyspozycji pasażerów przeznaczone są charakterystyczne niebieskie piętrowe autokary Van Hool TD925, wyposażone zgodnie z wysokimi standardami przewozów turystycznych (klimatyzacja, darmowe Wi-Fi, indywidualne gniazdka elektryczne, pasy bezpieczeństwa, toaleta). Podobnie jak w pokrewnym Polskibus.com, zasada sprzedaży biletów obejmuje ceny zaczynające się od 1 dolara.