Mediolan wraca do życia. Z nowymi Trollino 18
W ramach wychodzenia z epidemii, Mediolan ponownie uruchomiłswój transport publiczny i już patrzy w przyszłość. 4 maja na liniach nr 90/91 AziendaTrasporti Milanesi pojawiło się osiem nowych trolejbusów Solaris Trollino 18.
To pierwsze egzemplarze, które zostały wypuszczone na linie –po wcześniejszych, kilkutygodniowych testach drogowych, co wynikało z faktu, że są to pierwsze nT18 we Włoszech.
Teraz ATM odbiera z Bolechowakolejne pojazdy, które sukcesywnie będą włączane są do normalnej eksploatacji. Doczerwca Włosi wzbogacą się łącznie o 30 trolejbusów klasy MEGA, a zawarta umowa ramowa przewiduje możliwość rozszerzeniakontraktu do łącznie 80 egzemplarzy (czyli 50 szt. może zostać domówione).
Najwyższa półka
Nowe trolejbusy Soalris Trollino 18 w barwach ATM Mediolan sąwyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne poprawiająca komfort, dostępnośćoraz bezpieczeństwo -czyli nowy system monitoringu w czasie rzeczywistym połączonyna stałe z centralą ATM. Do tego kierowcy otrzymali bardziej zamknięte kabiny,specjalnie zaprojektowane, aby powstrzymać ewentualnych agresorów. Teraz – przyCOVID-19 – mają jeszcze dodatkowy plus w postaci lepszego odseparowaniakierowcy od pasażerów.
-„Opracowując specyfikacje techniczne, zawsze bierzemy poduwagę wcześniejsze doświadczenie i to zarówno od kierowców, jak i od innychprzewoźników – mówi Manlio Rodio z Azienda Trasporti Milanesi. -„Rozważamyrównież innowacje technologiczne dostępne na rynku, aby stale poprawiaćwydajność, komfort i design. Kilka przykładów? W nowym modelu dostarczyliśmyosiem gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych; mamy diody LED (wewnętrzne,zewnętrzne i pod drzwiami) oraz system klimatyzacji Konvekta, który pracuje nawetpodczas przerw w zasilaniu „.
Trolejbusowe serce
Zdaniem ATM jednak najważniejszą cechą Trollino 18 jesttechnologia IMC, In-Motion-Charging, która pozwala na minimum 15 km autonomicznejjazdy „bez sieci”. Do tego dochodzi możliwość odzyskania energii hamowania i oszczędnośćenergii na poziomie 15-20% w porównaniu ze starymi modelami. Moduł zasilania, sterowaniai IMC dostarczyła firma Kiepe Electric.
Nominalna pojemność przegubowych trolejbusów to 130 miejsc zwózkiem inwalidzkim.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przy okazji zobaczcie na zdjęciach, jak Włosi mają oznaczeniana zachowanie dystansu w autobusach.
Na koniec przypomnijmy, że Mediolan to najważniejszy punktdla Solarisa na mapie Włoch. Po dostarczeniu w latach 2014–2015 aż 125autobusów Urbino 12 z silnikami diesla, polska spółka zrealizowała kontrakt na 30elektrobusów Urbino 12 electric (z opcją do rozszerzania tego zamówienia do 250szt.) i teraz kontynuuje dostawy 30 trolejbusów Trollino 18. Niezłe wejście.
„