Medcom vs. Ekoenergetyka w przetargu na ładowarki dla MPK Świdnica
19 kwietnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Świdnica otworzyło oferty w przetargu na dostawę i montaż ładowarek wraz z niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną.
Na zadanie firma przeznaczyła 5,178 mln złotych, natomiast obie złożone oferty przekroczyły tę kwotę. Trwa szczegółowa analiza ofert.
Co chciała Świdnica?
28 lutego Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Świdnica ogłosiło przetarg na zakup, dostawę i montaż ładowarek do szybkiego oraz wolnego ładowania. To kolejny element świdnickiego projektu w ramach programu Zielonego Transportu Publicznego 1.0. Po umowie z Volvo na sześć elektrobusów 7900 Electric, teraz rusza przetarg na zakup infrastruktury do ich ładowania. Po kolei.
Zwycięzca świdnickiego przetargu będzie musiał dostarczyć i zamontować całość zamówienia do końca maja 2023 roku. Zakres zamówienia wygląda następująco:
- ładowarek stacjonarnych plug in - 6 szt.
- ładowarek mobilnych plug-in - 2 szt.
- ładowarek pantografowych - 2 szt. (do dnia 30.05.2023).
Do tego ma powstać Infrastruktura towarzysząca tj. przyłącza z liniami SN i NN wraz z dwoma stacjami transformatorowymi: do dnia 22.12.2022 w zakresie realizacji prac przy ul. Dworcowej w Świdnicy do dnia 15.03.2023 w zakresie realizacji prac przy ul. E. Plater w Świdnicy.
dwie oferty
19 kwietnia MPK Świdnica otworzyło oferty w przetargu na dostawę i montaż ładowarek wraz z niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną. Swoje propozycje złożyły firmy:
- Medcom z ceną 5.610.251,30 PLN brutto
- Ekoenergetyka z ceną 6.283.581,91 PLN brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei budżet zamawiającego wyniósł 5.178.123,48 PLN brutto, czyli obie oferty go przekroczyły - czego Medcom najmniej, o 432 tys. PLN brutto.
Teraz złożone propozycje zostaną ocenione według kryteriów:
- Całkowity koszt brutto przedmiotu zamówienia -60%
- Parametry techniczne i eksploatacyjne -10%
- Warunki gwarancji- 30%
Czekamy na wyniki pracy komisji, ale wydaje się, że w aktualnej sytuacji rynkowej MPK wybierze Medcom i dołoży brakującą sumę do budżetu.
Druga edycja ZTP
Na koniec dodajmy, że miasto Świdnica zostało zaproszone do negocjacji warunków finansowania zakupu kolejnych 12 autobusów elektrycznych w ramach II edycji programu Zielony Transport Publiczny, o czym pisaliśmy TUTAJ. To oznacza szansę na kolejne elektrobusy dla dolnośląskiego miasta.
-"Jeżeli pozyskamy to dofinansowanie, wówczas łącznie 20 na 23 pojazdy, w ramach komunikacji miejskiej będą elektryczne i będziemy liderami komunikacji miejskiej w Polsce, w zakresie elektromobilności - poinformował Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica.