Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Medcom vs. Ekoenergetyka w Jaworznie. Ponad budżetem

infobus
22.07.2021 17:00
PKM Jaworzno sukcesywnie inwestuje w szybkie ładowarki autobusów elektrycznych.

Niedawno, bo w maju do użytku oddane zostały kolejne dwie ładowarki dla autobusów elektrycznych zlokalizowane przy przystankach Podłęże Osiedle i Łubowiec w stronę Centrum. Teraz przyszedł czas na kolejne miejsca. Nie wiadomo jednak czy obecna inwestycja w nowe ładowarki dojdzie do skutku.

DWIE OFERTY

PKM otrzymało dwie oferty w zapytaniu ofertowym na budowę ładowarek na przystankach „Krakowska Pętla” i „Szczakowa Dworzec PKP”. Tanio nie jest, bowiem żadna z ofert nie mieści się w budżecie zamawiającego, który wynosi 1 700 000,00 PLN brutto. Propozycje wykonawców przedstawiają się następująco:

  • Ekoenergetyka - Polska S.A. – cena 2 601 1986,30 PLN,
  • Medcom sp. z o.o. – cena 1 997 151,00 PLN.

Obaj wykonawcy zaproponowali objęcie przedmiotu zamówienia gwarancją w okresie 84 miesięcy, a także podobne parametry techniczne. W tej sytuacji najbliżej zwycięstwa jest Medcom, który zapropnował niższą cenę, a także dostarczył wszystkie ładowarki używane przez PKM Jaworzno. Pozostaje pytanie, czy urzędnicy znajdą dodatkowe środki finansowe, aby zaakceptować ofertę tego wykonawcy?

ZADANIA DLA ZWYCIĘZCY

Jeśli uda się pozytywnie zakończyć postępowanie, to jego zwycięzca zrealizuje następujące inwestycje:

  • montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych w Jaworznie przy ul. Krakowskiej, wraz z budową zasilania w postaci stacji transformatorowej,
  • budowę pięciu stanowisk zewnętrznych do ładowania autobusów elektrycznych o mocy 5x 50 kW,
  • budowę jednego stanowiska do ładowania przez pantograf o mocy 250 kW wewnątrz hali napraw i serwisowania,
  • prace remontowe we wspomnianej hali napraw i serwisowania autobusów,
  • montaż dodatkowej ładowarki pantografowej wraz z kontenerowym budynkiem zaplecza socjalnego dla kierowców w Jaworznie przy ul. Kolejarzy (przystanek końcowy Szczakowa Dworzec PKP).

Na realizację wszystkich wymienionych zadań, PKM Jaworzno przewidziało 180 dni od podpisania umowy z wykonawcą.

ŁADOWARKI PANTOGRAFOWE

Stacje ładowania mają być połączone z platformą zasilającą z pantografem ładowania. Stacje będą wykonane z konstrukcji stalowej, poszycia aluminiowego lub tworzyw sztucznych. Ładowarki pantografowe muszą zapewnić możliwość awaryjnego przewodowego ładowania autobusu elektrycznego. Kompletna ładowarka musi składać się ze stacji ładowania, słupa ładowarki (masztu) wraz z fundamentem, platformy zasilającej, okablowania.