Medcom vs. Ekoenergetyka w Jaworznie. Ponad budżetem
PKM Jaworzno sukcesywnie inwestuje w szybkie ładowarki autobusów elektrycznych.
Niedawno, bo w maju do użytku oddane zostały kolejne dwie ładowarki dla autobusów elektrycznych zlokalizowane przy przystankach Podłęże Osiedle i Łubowiec w stronę Centrum. Teraz przyszedł czas na kolejne miejsca. Nie wiadomo jednak czy obecna inwestycja w nowe ładowarki dojdzie do skutku.
DWIE OFERTY
PKM otrzymało dwie oferty w zapytaniu ofertowym na budowę ładowarek na przystankach „Krakowska Pętla” i „Szczakowa Dworzec PKP”. Tanio nie jest, bowiem żadna z ofert nie mieści się w budżecie zamawiającego, który wynosi 1 700 000,00 PLN brutto. Propozycje wykonawców przedstawiają się następująco:
- Ekoenergetyka - Polska S.A. – cena 2 601 1986,30 PLN,
- Medcom sp. z o.o. – cena 1 997 151,00 PLN.
Obaj wykonawcy zaproponowali objęcie przedmiotu zamówienia gwarancją w okresie 84 miesięcy, a także podobne parametry techniczne. W tej sytuacji najbliżej zwycięstwa jest Medcom, który zapropnował niższą cenę, a także dostarczył wszystkie ładowarki używane przez PKM Jaworzno. Pozostaje pytanie, czy urzędnicy znajdą dodatkowe środki finansowe, aby zaakceptować ofertę tego wykonawcy?
ZADANIA DLA ZWYCIĘZCY
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jeśli uda się pozytywnie zakończyć postępowanie, to jego zwycięzca zrealizuje następujące inwestycje:
- montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych w Jaworznie przy ul. Krakowskiej, wraz z budową zasilania w postaci stacji transformatorowej,
- budowę pięciu stanowisk zewnętrznych do ładowania autobusów elektrycznych o mocy 5x 50 kW,
- budowę jednego stanowiska do ładowania przez pantograf o mocy 250 kW wewnątrz hali napraw i serwisowania,
- prace remontowe we wspomnianej hali napraw i serwisowania autobusów,
- montaż dodatkowej ładowarki pantografowej wraz z kontenerowym budynkiem zaplecza socjalnego dla kierowców w Jaworznie przy ul. Kolejarzy (przystanek końcowy Szczakowa Dworzec PKP).
Na realizację wszystkich wymienionych zadań, PKM Jaworzno przewidziało 180 dni od podpisania umowy z wykonawcą.
ŁADOWARKI PANTOGRAFOWE
Stacje ładowania mają być połączone z platformą zasilającą z pantografem ładowania. Stacje będą wykonane z konstrukcji stalowej, poszycia aluminiowego lub tworzyw sztucznych. Ładowarki pantografowe muszą zapewnić możliwość awaryjnego przewodowego ładowania autobusu elektrycznego. Kompletna ładowarka musi składać się ze stacji ładowania, słupa ładowarki (masztu) wraz z fundamentem, platformy zasilającej, okablowania.