Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Marcowe warszawskie nowości

infobus
11.03.2008 10:59
Początkiem marca na stołeczne ulice wyjechały kolejne, nowe autobusy. Wraz z uruchomieniem przez ZTM tzw. linii uzupełniających pojawiły się minibusy. Ponadto jazdy z pasażerami rozpoczęły kolejne Scanie. Zakończyła się również dostawa Jelczy Mastero.
Minibusy na liniach uzupełniających
1 marca na linie wyjechały pierwsze Soliny (foto: ZTNM Warszawa)
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami stołeczny ZTM z dniem 1 marca 2008 roku rozpoczęły kursowanie linie uzupełniające. Pierwotnie planowane było uruchomienie 3 relacji, ostatecznie z początkiem marca wystartowały dwie: 202 i 204. Obsługę ww. linii zapewniają Autosany H7-20 Solina, zakupione przez firmę Mobilis. Pojazdów jest na razie 11. Otrzymały one numerację A360 –A370. Warto wspomnieć, że jeżdżą one również na wybranych brygadach linii istniejących już wcześniej –mianowicie 104 i 305.
Komplet Mastero
Jelcz Mastero (foto: MZA)Jelcz Mastero (foto: MZA)

W dniu 7 marca 2008 roku do Warszawy dotarły ostatnie Jelcze M12I Mastero. Przypomnijmy, iż MZA zakupiły 50 takich autobusów. Rozdysponowane one zostały dwóch praskich zajezdniach przy ulicy Ostrobramskiej (numery taborowe 4925-4949) oraz Stalowej (numery taborowe 4900-4924). Pojazdy można spotkać na większości linii obsługiwanych przez ww. zakłady. Tradycyjnie już dostawa nowych wozów wiąże się z ruchami taborowymi miedzy zajezdniami. Tak też było i tym razem. W styczniu Ostrobramskie Solarisy Urbino 12, z numerami 1500-1504 przeniosły się na Kleszczową. Dwa starsze Jelcze z roku 1998 –4833 i 4876 –powędrowały ze stalowej na Redutową. W lutym natomiast kolejne Solarisy (1515, 1516, 1517 i 1519) powędrowały z Ostrobramskiej na Woronicza, tamtejsze Jelcze (4773, 4791, 4793, 4796 i 4871) przeprowadziły się na Redutową.
Gadające Scanie

Podobnie jak Soliny, 1 marca 2008 roku na stołeczne ulice wyjechały kolejne Scanie w barwach innego ajenta –PKS-u Grodzisk Mazowiecki. Autobusy otrzymały numerację A555 –A565. Autobusy te różnią się nieco od swoich poprzedniczek. Warto zatem pokrótce wskazać tutaj te szczegóły, które wynikają ze specyfikacji zamówienia. Należą do nich m.in. takie niuanse jak otwierane ostatnie okno, zmiana sposobu blokowania i otwierania okien czy inna kolorystyka przycisków STOP i wykładziny podłogowej. Inaczej zabudowane zostały także kabiny kierowców. Najważniejszą nowością jest opuszczana szyba w drzwiach kabiny. Najistotniejszą jednak innowacją jest głosowy system informacji pasażerskiej. Podróżując nowymi Scaniami możemy już nie tylko z wyświetlacza dowiedzieć się jaki będzie następny przystanek, ale również usłyszeć jego zapowiedź z głośników. Wydaje się, że jest to rozwiązanie ciekawe, w które warto inwestować w przyszłości.