Mannheim z pierwszymi elektrobusami. Od Mercedesa
7 stycznia firma rnv odebrała trzy całkowicie elektryczne autobusy miejskie Mercedes-Benz eCitaro. W Mannheim pojawianie się elektrobusu innego producenta mogłoby być uznane za nietakt. To właśnie tutaj mieści się jedna z największych fabryk autobusowych w Europie – oczywiście należącą do Daimler Buses.
W uroczystymprzekazaniu pierwszych elektrobusów we flocie rnv wzięli udział Oberwörder Till, szef Daimler Buses i Martin in derBeek, dyrektor techniczny RNV w obecności zarządu miasta Mannheim.
-„eCitaro na nowo definiuje konwencjonalny transportautobusowy i jest symbolem przyszłości komunikacji publicznej Po raz kolejny postawiliśmyna całościowe podejście do tego projektu, dlatego mamy już ułożony kompletnypakiet serwisowy zarówno w zakresie ładowania pojazdów, jak i zarządzania orazdoradztwa” – powiedział Till Oberwörder.
-„Elektryczna mobilność jest uosobieniem nowoczesnego, zrównoważonegoi przyjaznego dla środowiska transportu. Nasze lekkie pojazdy szynowezapewniają lokalny transport publiczny od ponad 100 lat. Teraz nadszedł czas,aby zrobić to samo z autobusami. eCitaro zapewni naszemu autobusowemu transportowizupełnie „nową twarz” i dosłownie przyczyni się do poprawy jakości powietrza wobszarze działalności rnv” – dodał Martin in der Beek
Liniowe dyspozycje
Pierwsze elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro obsłuży wcałości elektryczną linię autobusową w Heidelbergu, która przebiega z dworcagłównego przez Seegarten do Karlsplatz do stacji S-Bahn Altstadt. Trasa nr 20kursuje w godzinach Od 9 do 22 godziny, w odstępach 20-minutowych, na łącznejdługości około czterech kilometrów z 12 przystankami.
Z kolei w Mannheim elektrobusy pojawią się na dwóch liniach:jedna prowadzi do stacji Käfertaler na do dzielnicy Franklin. Druga trasarozpoczyna się przy Platz der Freundschaft, a kończy w nowym osiedluprzemysłowym Taylor, które kiedyś należało do amerykańskich sił zbrojnych. Nakażdej trasie będzie działać jeden eCitaro. Obie linie działają między godziną6 a 24.
Podane czasy eksploatacyjne odpowiadają dziennemuprzebiegowi pojazdu na poziomie 200 kilometrów. W tym celu Mercedes zastosowałw tych pojazdach baterie litowo-jonowe o całkowitej mocy 243 kWh. Koncepcjabaterii jest modułowa i podzielona na dziesięć podzespołów, każdy o mocy około25 kWh, w tym sześć znajduje się na dachu pojazdu, a cztery – z tyłu pojazdu w dzisiejszejkomorze silnika spalinowego i skrzyni biegów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zajezdniowe ładowanie
Wszystkie autobusy są ładowane za pomocą wtyczki Combi-2, znajdującej się poprawej stronie w kierunku jazdy nad przednim nadkolem. Nowy standard ISO 15118oferuje rozszerzone funkcje, które umożliwiają na przykład automatyczneuwierzytelnianie pojazdów bez oddzielnej karty do ładowania. Dziękirozszerzonej transmisji danych, Mercedes-Benz opracował funkcję automatycznegosterowania autobusach za pośrednictwem złącza ładowania. W związku z tym nie mapotrzeby stosowania dodatkowych przewodów lub przewodów do sprężonegopowietrza, niskiego napięcia czy dodatkowej komunikacji.
Nowo opracowane urządzenie ma zostać dostarczone do rnv razemz eCitaro. Zdaniem niemieckiego producenta, gwarantuje to najprostszy,najszybszy i najkorzystniejszy cenowo wariant zasilania.
Kilka słów o rnv
Firma Rhein-Neckar-Verkehr GmbH zajmuje ważne miejsce wśród lokalnych firmtransportu publicznego w Niemczech. Jest to przedsiębiorstwo transportumiejskiego, które zostało założone przez miasta Heidelberg, Ludwigshafen iMannheim, i działa w trzech landach: Badenii-Wirtembergii, Nadrenii-Palatynaciei Hesji. rnv obsługuje zarówno pociągi miejskie, tramwaje i linie autobusowe wmiastach Mannheim, Heidelberg i Ludwigshafen oraz w regionie metropolitarnym. Zatrudnieniew spółce to ponad 2000 osób. Flota rnv liczy sobie ponad 180 tramwajów i pociągów miejskichoraz około 180 autobusów.
„