MAN z zamówieniami z Madrytu i Barcelony. Gaz i hybrydy
Do Madrytu z kolei przyjedzie 59 „lwów” w wariantach A21 i A37. EMT zamówiło autobusy napędzane CNG oraz hybrydy. Tych pierwszych do hiszpańskiej stolicy trafi 47, natomiast spalinowo-elektrycznych będzie 12. Za ich dostawę MAN zainkasuje 17,75 mln euro.
Warto dodać, że będzie to hybrydowy debiut rodzinyLions City w Madrycie. Pojazdy te będą posiadać kilka nowych rozwiązań,których nie stosowało EMT. To m.in. automatyczny system detekcji i gaszeniapożaru w komorze silnika, dwa stanowiska dla wózków inwalidzkich, WiFi, multimedialneekrany informacyjne i porty USB.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wynikówjakie osiągnęliśmy w Barcelonie i Madrycie. TMB przyznało udział w 35,9 % swoichtegorocznych zamówień autobusowych. Do Madrytu dostarczymy 30% nowych autobusów,które w tym roku kupiło EMT. Dzięki temu MAN będzie dominującą marką hybrydowąwe flocie tych dwóch operatorów” – wyjaśniał Manuel Fraile, dyrektor MANTruck & Bus Iberia.
MAN w sposób wyraźny akcentuje swoje dotychczasowedoświadczenia z pojazdami gazowymi oraz hybrydowymi. 42 gazowce, które trafiądo Madrytu będą produkowane przez lokalnego partnera producenta, firmę Burillo.Natomiast pozostałe autobusy zostaną najprawdopodobniej zmontowane wStarachowicach.
„