MAN z umową w Głogowie. Hybrydowe i spalinowe Lion'sy City A37
25 września Komunikacja Miejska w Głogowie podpisała dwieumowy z MAN-em na dostawy ośmiu nowych autobusów. Dzięki temu najpóźniej do 27 czerwca2018 roku w mieście pojawią się autobusy typu Lion's City A37 z dwoma rodzajaminapędu. To także powrót „lwa” do Głogowa po wieloletniej przerwie.
W przypadku hybryd KM nie położyła nacisku nazastosowanie konkretnego typu napędu. Stwierdziła jedynie, że wymaga silnikatrakcyjnego o mocy przynajmniej 110 kW oraz udzielenia minimumdziesięcioletniej gwarancji na akumulatory, jeżeli wymagałyby one doładowywaniaw bieżącej eksploatacji. Dodatkowo pojazdy muszą posiadać funkcję start-stop.
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniąprzesuwne okna z możliwością ryglowania. Wspomagane one będą dodatkowosterowanymi elektrycznie lukami dachowymi oraz nadmuchem. Nie zabraknieoczywiście klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3 sierpnia KM otrzymała oferty od czterech producentów.Przedstawili je SOR, Solaris, MAN i Urus. 5 września rozstrzygnięto przetarg.Zamówienia w obydwu częściach powędrowały do MAN-a. 25 września przewoźnikpodpisał ze zwycięzcą umowy.
Producent „lwów” za dostawę sześciu spalinowych Lion'sówCity A37 zarobi 5324400 PLN netto. Daje to cenę jednostkową wwysokości 887 400 PLN netto. Z kolei za hybrydowe A37 KM Głogów zapłaci 2 996 000PLN netto. Oznacza to, że jeden taki autobus kosztował 1 498 000 PLNnetto. Tym samy powrót MAN-a na Głowskie ulice po paroletniej przerwie stał sięfaktem.
„