Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN z umową w Głogowie. Hybrydowe i spalinowe Lion'sy City A37

infobus
26.09.2017 11:32

25 września Komunikacja Miejska w Głogowie podpisała dwieumowy z MAN-em na dostawy ośmiu nowych autobusów. Dzięki temu najpóźniej do 27 czerwca2018 roku w mieście pojawią się autobusy typu Lion's City A37 z dwoma rodzajaminapędu. To także powrót „lwa” do Głogowa po wieloletniej przerwie.

Przypomnijmy, że dwuczęściowy przetarg na zakup łącznieośmiu autobusów klasy MAXI (sześciu spalinowych i dwóch hybrydowych) głogowskiprzewoźnik ogłosił w połowie czerwca. Pisaliśmy o tym tutaj. Wobec wszystkich pojazdówKM miała następujące wymagania. Autobusy mają mieć nadwozia o długości 11,5 –12 m. Hybrydy muszą zapewniać podróż minimum 80 pasażerom, a diesle przynajmniej90 0s0b0m. Na pokładzie ma być zamontowanych przynajmniej odpowiednio 26 i 28siedzeń, w tym nie mniej niż cztery dostępne z niskiej podłogi. Do pojazdówbędzie można wejść dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2.
Autobusy mają być napędzane silnikami na olej napędowy i co oczywiste spełniaćnormę EURO6. Jego pojemność skokową określono na 4,5 – 7 l w przypadku hybrydoraz 6 – 7 l w odniesieniu do diesli. Silnik spalinowy miał być zintegrowany zprzynajmniej czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia maposiadać program umożliwiający optymalizację spalania paliwa. Nie zabraknieoczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

W przypadku hybryd KM nie położyła nacisku nazastosowanie konkretnego typu napędu. Stwierdziła jedynie, że wymaga silnikatrakcyjnego o mocy przynajmniej 110 kW oraz udzielenia minimumdziesięcioletniej gwarancji na akumulatory, jeżeli wymagałyby one doładowywaniaw bieżącej eksploatacji. Dodatkowo pojazdy muszą posiadać funkcję start-stop.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniąprzesuwne okna z możliwością ryglowania. Wspomagane one będą dodatkowosterowanymi elektrycznie lukami dachowymi oraz nadmuchem. Nie zabraknieoczywiście klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej.

3 sierpnia KM otrzymała oferty od czterech producentów.Przedstawili je SOR, Solaris, MAN i Urus. 5 września rozstrzygnięto przetarg.Zamówienia w obydwu częściach powędrowały do MAN-a. 25 września przewoźnikpodpisał ze zwycięzcą umowy.

Producent „lwów” za dostawę sześciu spalinowych Lion'sówCity A37 zarobi 5324400 PLN netto. Daje to cenę jednostkową wwysokości 887 400 PLN netto. Z kolei za hybrydowe A37 KM Głogów zapłaci 2 996 000PLN netto. Oznacza to, że jeden taki autobus kosztował 1 498 000 PLNnetto. Tym samy powrót MAN-a na Głowskie ulice po paroletniej przerwie stał sięfaktem.