MAN z kolejną nagrodą za swój elektrobus
Po iF Design 2020 firma MAN Lion's City E wygrała także międzynarodowy konkurs marek motoryzacyjnych 2020 w kategorii pojazdów użytkowych. Autobus elektryczny MAN jest ponadczasowy i ma styl.
Jury złożone z dziennikarzy, ekspertów w dziedzinie projektowania i komunikacji oraz naukowców z Niemiec (Rat für Formgebung) przyznało nagrody w łącznie 13 i czterech specjalnych kategoriach Konkursu Marki Motoryzacyjnej.
„Ten konkurs jest jedynym niezależnym międzynarodowym konkursem projektowym dla marek samochodów, więc konkurencja jest zacięta. Dlatego dla nas wielkim sukcesem jest zwycięstwo MAN Lion's E. „– mówi Rudi Kuchta, dyrektor MAN Truck & Bus. – „Cena pokazuje, jak dobrze projekt naszego autobusu elektrycznego został zaakceptowany. Za tym wszystkim stoi wysoce zmotywowany zespół, który wykonał świetną robotę w ostatnich latach. Z tego możemy być dumni.”
Jednym z argumentów, który przeważył o zwycięstwie MAN-a Lion's City E był jego ponadczasowy, nowoczesny i charakterystyczny wygląd.
„Nasi projektanci zastosowali przemyślaną koncepcję nowej generacji autobusów miejskich i opracowali ją pod kątem e-mobilności. Pojawił się autobus elektryczny, który ma swój unikstowy projekt, ale jest natychmiast rozpoznawalny jako członek nowej rodziny MAN Lion's City „– mówi Stephan Schönherr, wiceprezes Styling Bus, która jest odpowiedzialna za projektowanie autobusów dla MAN i NEOPLAN.
„Ta ostatnia nagroda w konkursie marek samochodowych i wielu innych, w tym iF Design Award 2020, potwierdza wspaniałą pracę naszego zespołu. Potwierdzają również naszą podstawową ideę, że autobusy zaprojektowane na potrzeby transportu miejskiego również muszą wyglądać atrakcyjnie. „ – dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jury konkursu na markę motoryzacyjną: Design wyznacza standardy
Elegancki design w pełni elektrycznego autobusu miejskiego w koncepcji Smart Edge wprowadza nowy dynamiczny styl na panoramę miast. Ponadto elementy konstrukcyjne charakterystyczne dla tego modelu podkreślają jego napęd elektryczny. Przyciągający wzrok wygląd pojazdu z boczną łopatką, typową dla autobusów MAN, oraz elegancka i proporcjonalna konstrukcja dachu przyciągają wzrok. Wewnątrz pojazdu zajmuje zoptymalizowaną przestrzeń powietrzną z tyłu zamiast wieży silnika. Jury było pod wrażeniem dynamicznych, ponadczasowych linii, które nadają autobusowi swój własny styl, a także zastosowania nowych technologii i materiałów w celu zmniejszenia masy.
„Cała obudowa jest podzielona na segmenty. Koncepcja kolorów, tapicerki i oświetlenia nadaje wnętrzu dostępnym dla osób niepełnosprawnych, zapewniając wrażenie lekkości i przestronności. Ergonomicznie zaprojektowany kokpit kierowcy ma wysoki poziom funkcjonalności” – mówi jury.
MAN Lion's City E wygrywa nie tylko dzięki swojej konstrukcji
MAN Lion's City E został publicznie zaprezentowany na targach IAA w 2018 roku. Wersja 12-metrowa może pomieścić do 88 pasażerów, wersja 18-metrowa może pomieścić maksymalnie 120 pasażerów. W pełni elektryczny układ napędowy wytwarza od 160 kW do 240 kW w wersji MAXI i od 320 kW do maksymalnie 480 kW w wersji przegubowej. Energia pochodzi z akumulatorów modułowych o mocy 480 kWh w szynie solo i 640 kWh w wersji przegubowej. Według producenta Lion's City E niezawodnie osiągnie zasięg 200 km przez cały okres eksploatacji akumulatorów i do 270 km w sprzyjających warunkach.
„