MAN wrócił do Konina. Na 2 lata wynajmu w MZK
MAN wrócił do Konina. Co prawda tylko na chwilę, ale idealnie się to wpisuje w przebudzenie rynku używanych autobusów. Miejski Zakład Komunikacji jest już w posiadaniu sześciu ex genewsko-krakowskich MAN-ów A21.
Ośmioletnie MAN-y NL283 Lion's City koniński przewoźnik wynajmie od mLeasing. Spółka zależna mBanku zaoferowała wynajem na dwa lata sześciu „dwunastek” za 1 246 930,11 PLN brutto. Nabycie jednego autobusu w takiej formie to wydatek rzędu niespełna 169 000 PLN netto. Pora przyjrzeć im się bliżej.
Każdy z konińskich „lwów” umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom. 34 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W znakomitej większości są to fotele Kiel Centra. 10 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE.
Skoro mamy autobusy typu A21 to siłą rzeczy z silnikami leżącymi. Sercem każdego z MAN-ów jest jednostka typu D2066LUH41, która spełnia normę EEV, a więc pośrednią między Euro 5, a Euro 6. Silnik o pojemności nieco ponad 10,5 l ma 206 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa została zblokowana ze skrzynią biegów Voith D854.5. Dobra dynamika oraz miły dla ucha dźwięk pracy powerpack'a gwarantowane.
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewniają tylko dwa uchylne okna oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Wersja zachodnioeuropejska, więc można rzecz, że standard w tej kwestii.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Każdy „lew” jest monitorowany. Autobusy posiadają mało rozbudowany system informacji pasażerskiej firmy R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz zamontowano trzy wyświetlacze diodowe o standardowej rozdzielczości. W środku, za kabiną kierowcy znalazła się tablica LED typu ETL416120. I to ona odpowiada za prezentacją informacji liniowej. Całością steruje autokomputer SRG3100P.
Ex genewsko-krakowskie MAN-y to spory zastrzyk dla MZK. Jednak to nie koniec zakupów. W przyszłym roku spółka wzbogaci się o 12 nowych Solarisów- sześć elektrycznych i tyle samo hybrydowych, choć w przypadku tych ostatnich przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.
„