Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN w Katowicach

infobus
02.01.2008 16:58
W dniu 11 grudnia 2007 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice oficjalnie odebrało kluczyki do pięciu fabrycznie nowych autobusów przegubowych MAN A23 – Lion’s City G.
Pod koniec ubiegłego roku MAN-y Lion`s City G po raz pierwszy weszły w skład taboru PKM Katowice, aczkolwiek nie są to pierwsze egzemplarze z logo lwa we flocie śląskiego przewoźnika. Od 1999 roku firma eksploatuje 8 sztuk autobusów MAN typ NL 222. Warto również dodać, że praktycznie 99% autobusów zakupionych od 1997 roku posiada silniki MAN co znacznie ułatwia ich obsługę i świadczy o ogromnym doświadczeniu jakie zdobyło m.in. zaplecze techniczne po tylu latach eksploatacji. Obecnie w taborze PKM Katowice jest około 127 autobusów wyposażonych w silniki MAN.
W dniu 11 grudnia 2007 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice oficjalnie odebrało kluczyki do pięciu fabrycznie nowych autobusów przegubowych MAN A23 - Lion’s City GNowe MAN-y to w pełni niskopodłogowe autobusy przegubowe posiadające troje drzwi wejściowychMAN A23 - Lion’s City G - wnętrze
W przekazaniu autobusów które odbyło się na zajezdni przy ulicy Mickiewicza znajdującej się praktycznie w centrum Katowic uczestniczyli przedstawiciele władz miasta Katowice, KZK GOP oraz pozostałych śląskich przewoźników świadczących usługi w komunikacji miejskiej. Podczas uroczystości dziesięciu najlepszych kierowców otrzymało kluczyki do autobusów A23.
Nowe MAN-y to w pełni niskopodłogowe autobusy przegubowe posiadające troje drzwi wejściowych. Do tej pory takie rozwiązanie nie było preferowane przy zakupach nowych autobusów przegubowych przez śląskich przewoźników. Z reguły tłumaczono to utrudnieniami związanymi ze sprawnym przepływem potoków pasażerskich. Decyzję o wyborze tego typu wersji nadwozia podjęto m.in. po sprawdzeniu funkcjonalności zakupionych również w tym roku z zachodu 5 sztuk używanych Neoplanów N4021. Nowe autobusy mogą jednorazowo przewozić do 160 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. W tylnej części ze względu na brak czwartych drzwi zastosowano klubowy rozstaw siedzeń co dodatkowo uniemożliwia rysowanie szyb bocznych.
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami autobusy zostały wyposażone w silniki MAN typ D2066 LUH12 o mocy 228 kW/ 310 KM spełniające normę czystości spalin EURO 4 oraz automatyczne 4-biegowe skrzynie VOITH typ D864.5. By ułatwić kontakt podróżnym z kierowcom odstąpiono od montażu pełnej, zamykanej kabiny i zastosowano wersję dotychczas stosowaną w autobusach przeznaczonych na rynek zachodni. Takie rozwiązanie ma przede wszystkim zapobiegać brakowi zainteresowania kierowcy tym co dzieje się w autobusie.
W drugich drzwiach zamontowano ręcznie odchylaną platformę dla wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz stanowisko do ich kotwiczenia naprzeciw drzwi. System informacji pasażerskiej składający się z diodowych tablic kierunkowych oraz kasowników dostarczyła firma PIXEL Bydgoszcz. Całkowitą nowością w autobusach jest zastosowanie pełnego monitoringu przestrzeni pasażerskiej oraz system do emisji reklam składający się z dwóch monitorów LCD rozmieszczonych po jednym w każdym członie autobusu.
MAN A23 - Lion’s City G - stanowisko pracy kierowcyZgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami autobusy zostały wyposażone w silniki MAN typ D2066 LUH12 o mocy 228 kW/ 310 KM spełniające normę czystości spalin EURO 4 oraz automatyczne 4-biegowe skrzynie VOITH typ D864.5Podczas uroczystości przekazania nowych autobusów firma MAN –STAR TRUCKSzaprezentowała również międzymiastowy model Regio, który do tej pory nie został sprzedany w naszym krajuPodczas uroczystości przekazania nowych autobusów firma MAN –STAR TRUCKSzaprezentowała również międzymiastowy model Regio, który do tej pory nie został sprzedany w naszym kraju
Podczas uroczystości przekazania nowych autobusów firma MAN –STAR TRUCKS zaprezentowała również międzymiastowy model Regio, który do tej pory nie został sprzedany w naszym kraju. Było to związane z planowanym w najbliższym czasie ogłoszeniem przetargu na dostawę 3÷4 sztuk autobusów do obsługi linii łączącej Katowice z Międzynarodowym Portem Lotniczym w Pyrzowicach. Do tej pory linia była obsługiwana standardowym, niskopodłogowym autobusem miejskim, jednak ze względu na rosnące zainteresowanie linią oraz rozwojem lotniska PKM Katowice chciałby podwyższyć jakość świadczonych usług m.in. poprzez zakup autobusów specjalnie przystosowanych do obsługi linii ekspresowej.