Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN w Australii. Po raz pierwszy z Euro 6

infobus
06.02.2019 09:00

W styczniu w Australiizadebiutował pierwszy autokar oparty na podwoziu MAN z silnikiem Euro 6c. Aktualniepojazd wykorzystywany jest transportu entuzjastów sportów zimowych, którzyjeżdżą na nartach w Nowej Południowej Walii. Pojazd wygląda rewelacyjnie dzięki oryginalnej zabudowie lokalnej firmy Coach Design.

Odbiorcą modelu Alpine jestfirma  Cooma Coaches, która świadczy usługiturystyczne w Nowej Południowej Walii. Jak podkreśla przewoźnik – pojazd mawiele systemów wspomagających, które wyznaczają zupełnie  nowe standardy w zakresiebezpieczeństwa w Australii. No i silnik Euro 6c.

-„Dzięki temu nowoczesnemu i wyjątkowo ekologicznemu autokarowiz doskonałym wyposażeniem bezpieczeństwa, Cooma Coaches wyznacza standardy waustralijskich podróżach długodystansowych. Z niecierpliwością oczekujemy, żenasz pojazd przyczyni się do poprawy jakości powietrza i ogólnej jakości życiaw Nowej Południowej Walii” – powiedział podczas przekazania autokaru ChristianSchuf, dyrektor ds. sprzedaży MAN Truck & Bus Asia Pacific.

Zastosowane w autobusie 3-osiowe podwozie to model RR4 CO26.500 o długości 14,5 metra z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym D2676LOH37 Euro 6c o pojemności 12,4 l i mocy 500 koni mechanicznych (368 kW). Jednostkadziała w połączeniu z 12-biegową skrzynią biegów MAN TipMatic i hipoidalną osiąMAN, co razem daje wystarczającą moc nawet w najbardziej wymagających górskich terenach .

Do tego mamy podwyższone bezpieczeństwo, czyli systemy: elektronicznyukład hamulcowy (EBS) i elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP),który obejmuje także ochronę przed przewróceniem (ROP). Razem zapewniająone najwyższe bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i kierowcy. Autokar wyposażony jestrównież w adaptacyjny tempomat, system monitorowania ciśnienia w oponach,system kontroli pasa ruchu i asystenta wspomaganie nagłego hamowania. Towszystko MAN oferuje w standardzie.

Kolejny plus podwozia RR4 CO 26.500 to długie interwałyserwisowe – albo 140 000 km przebiegu albo 18-miesięcy eksploatacji, co daje wyraźneoszczędności przy obsłudze autokarów.