Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN tworzy Centrum Hybrydowe

infobus
03.08.2011 13:09
Firma MAN Truck &Bus zalicza się do pionierów technologii napędów hybrydowych dla pojazdów użytkowych –już od lat siedemdziesiątych inżynierowie firmy pracują nad różnymi technologiami pozwalającymi na odzyskiwanie energii uwalnianej podczas hamowania w celu redukcji zużycia paliwa i ograniczenia emisji CO2. Teraz w firmie MAN Truck &Bus wszystkie prace badawczo-rozwojowe dotyczące technologii hybrydowej będą prowadzone w nowym Centrum Kompetencji, które otrzyma zwiększoną obsadę specjalistów. „Jesteśmy przekonani, że technologia hybrydowa jest rozwiązaniem przyszłości, które we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych –od autobusów miejskich do samochodów ciężarowych obsługujących dalekie trasy –odegra kluczową rolę w procesie dalszego wzrostu efektywności i poszanowania zasobów naturalnych oraz wyznaczy kierunek e-mobility. Nowe Centrum Kompetencji zajmuje się technologią hybrydową na wszystkich etapach, poczynając od prac badawczych, a kończąc na wprowadzeniu do produkcji seryjnej nowych rozwiązań przeznaczonych dla różnych segmentów produktów”, wyjaśnia Bernd Maierhofer, członek zarządu odpowiedzialny za prace badawczo-rozwojowe i zakupy w firmie MAN Truck &Bus.
Hybrydowy MAN
We wrześniu ubiegłego roku firma MAN Truck &Bus wprowadziła na rynek seryjnie już produkowany autobus hybrydowy –miejski MAN Lion’s City Hybryd –wytwarzany w polskich zakładach koncernu. Zużywa on do 30 procent mniej paliwa w porównaniu z autobusem miejskim o tradycyjnym napędzie z silnikiem wysokoprężnym, co oznacza redukcję emisji CO2 nawet o 30 procent. Poza tym autobus MAN Lion’s City Hybrid charakteryzuje się bardzo cichym ruszaniem po postoju na światłach lub na przystankach. Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid otrzymał już wiele międzynarodowych wyróżnień i cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony miejskich zakładów komunikacyjnych.
Hybrydowy MAN
Wprowadzenie napędów hybrydowych w pojazdach użytkowych stanowi duże wyzwanie dla producentów ze względu na silnie zróżnicowane profile wymagań użytkowników. Autobusy miejskie charakteryzują się krótkimi i częstymi cyklami przyspieszania i hamowania, natomiast samochody ciężarowe obsługujące trasy dalekobieżne poruszają się na długich odcinkach autostrad, głównie ze stałą prędkością. Samochody dostawcze przemieszczają się przy różnym stopniu załadowania, zarówno w miastach, jak i na drogach krajowych, zaś pojazdy ciężarowe stosowane w budownictwie wymagają dużej mocy i trakcji, a często także dodatkowych agregatów. –„W celu uwzględnienia tych silnie zróżnicowanych wymagań w prowadzonych pracach badawczo-rozwojowych nad silnikami hybrydowymi konieczna jest ścisła współpraca ekspertów w dziedzinie wszystkich segmentów produktu. Odpowiednie warunki w tym zakresie stwarza nowy Centrum Kompetencji, w którym znajdą pracę najlepsi specjaliści z różnych branż”–wyjaśnia Roland Ehniss, kierownik działu zarządzania innowacjami w MAN Truck &Bus. Nowe Centrum Kompetencji współpracuje także z podmiotami partnerskimi, dostawcami i innymi jednostkami dostarczającymi know-how, na przykład z placówkami uniwersyteckimi.
Hybrydowy MAN