MAN Polska: to był dla nas wyjątkowy rok
Oryginalnie bo w pociągu PKP Intercityodbyła się konferencja podsumowująca rok 2016 dla spółki MANTruck & Bus Polska. Spotkanie rozpoczęło się w Warszawie, askończyło w ? Krakowie. Firma w tym czasie poinformowała m.in.o sprzedaży 96. nowych i 80. używanych autobusów.
Oczywiście najważniejsza dla MAN jestsprzedaż pojazdów ciężarowych w Polsce i tutaj marka po razkolejny znalazła się w ścisłej czołówce. Nieco inaczejniemiecki producent wypadł na polskim ryku autobusów nowych, gdziepo rekordowych dostawach autobusów miejskich w 2015 r. apetyty byływysokie. Tym bardziej, że MAN miał w zanadrzu kolejny wojskowykontrakt ? aż na 56 autokarów Lion`s Coach z realizacją do końcalistopada 2016 r. W efekcie zapowiadał się rok pod znakiem lwa.
O ile dostawy dla polskiej armii udałosię przeprowadzić z pełnym sukcesem i bez ani jednego dniaspóźnienia (i to do 28 różnych lokalizacji), tak zabrakłomobilizacji w segmencie miejskim i MAN przegrał prawie wszystkieprzetargi, gdzie miał szanse na zwycięstwo. Tak było m.in. wOlsztynie i Sosnowcu. Na osłodę pozostały trzy strategicznezakupy:
-
SPPK Police z zakupem czterech nowychautobusów miejskich MAN Lion's City, co pozwoliło na utrzymanierealizowanych od 19 lat dostaw nowych pojazdów. Łącznie SPPKPolice eksploatuje aż 66 autobusów miejskich marki MAN w tym 19zakupionych jako używane).
-
PKS Białystok, która to firma wgrudniu 2016 r. odebrała 8 autobusów MAN Lion's Intercity i tymsamym marka przebojem wkroczyła z nowym produktem na polski rynekautobusów międzymiastowych. Przy łącznym wolumenie tej kategoriina poziomie 52 autobusów , MAN osiągnął znaczący wzrost udziałuw tym segmencie.
-
Szwagropol, który odebrał w 2016 r.dwa kolejne autobusy międzymiastowe MAN Lion's Intercity i zamówiłdwa kolejne – z odbiorem na wiosnę 2017 r.
-„To był dla nas specyficznyautobusowy rok. Podczas gdy rynek po raz kolejny obfitował w pojazdymiejskie, my odnotowaliśmy rekordowe dostawy autokarów i to onestanowiły podstawę naszej autobusowej sprzedaży MAN w 2016 r. Łączniedostarczyliśmy w Polsce aż 96 nowych autobusów, w tym rekordową liczbąautokarów i autobusów międzymiastowych. Ponadto sprzedaliśmy po raz pierwszy w historii 80używanych autobusów, gdzie jeszcze rok wcześniej mieliśmy tutajwynik 49 szt. To były nasze główne sukcesy w 2016 r. – podkreśliłPiotr Stański, prezes MAN Truck & Bus .
Co dalej?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ten rok dobrze zapowiada się dla MAN-a i to zarównopod względem kontraktów na autobusy międzymiastowe (m.in wiosenny kontrakt z Szwagropolem),jak i w segmencie miejskim, gdzie na dniach ma być ogłoszone zwycięstwo MAN wRędzinach, w ramach przetargu na zakup 4 szt. nowych hybrydowychautobusów.
Ponadto MAN nie zapomina o segmencieturystycznym i będzie tutaj promował swój nowy produkt ? NeoplanTourliner, który oferuje m.in. mniejsze o 6% zużycie paliwa. Tenautokar to pierwszy autokar z nowej platformy HD 16, która wnastępnym kroku ma zmodernizować rodziną Lion`s Coach. Z kolei w2018 r. ma rozpocząć się sprzedaż minibusu ? MAN TGE, który ma byćoferowany w wersji pasażerskiej o pojemności 18+1 miejsc.
Na koniec uwaga metodologiczna. Autobusy wojskowe nie są odnotowywane przez system rejestracji pojazdów (CEP MSW), dlatego podawane przez nas statystyki rynkowe w InfoBusie w przypadku MAN są niższe o te 56 autokarów dla Wojska Polskiego.
„