Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN podsumował rok 2018: Dobry i wymagający

infobus
24.01.2019 17:00

24 stycznia MAN podsumował w Warszawie rok 2018. Firma może ubiegły zaliczyć do wyjątkowo udanych. W Polsce sprzedano m.in. 200 autobusówmiejskich i 50 autobusówturystycznych z logo lwa.

Dodając do tego ciężarówki – w liczbie 5862 szt. – firma możeokreślić miniony rok jako bardzo dobry, a Polska awansowała ścisłego gronatrzech największych rynków dla MAN – obok Niemiec i Francji.

-„Również w sektorze autobusów firma odnotowała rekordowywynik, zwiększając sprzedaż o 74%. Na ulicach polskich miast pojawiło się 200autobusów miejskich z rodzimej produkcji w fabryce w Starachowicach oraz 50autobusów turystycznych. Największe dostawy to m.in. 61 autobusów MAN Lion'sCity Hybrid dla firmy Mobilis w Warszawie, 28 MAN Lion's City dla MZK Opole,czy też 2 autobusy turystyczne Neoplan Skyliner dla firmy Bomatur. To zupełnanowość na polskim rynku – komentuje Beata Galas, dyrektor marketingu ikomunikacji w MAN Truck & Bus Polska.

Z kolei prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska, Marc Martinezdodał: -„Wyniki spółki MAN w Polsce są dla mnie ogromnym powodem do dumy. Wewszystkich obszarach pobiliśmy absolutne rekordy sprzedaży. Dzięki pracy całegozespołu staliśmy się trzecim najważniejszym i największym rynkiem, na który MANdostarcza swoje pojazdy ciężarowe, konsekwentnie zdobywamy rynek autobusów istajemy się coraz poważniejszym graczem w sektorze samochodów dostawczych.Również pion obsługi posprzedażnej osiągnął znakomite wyniki, co jest potwierdzeniemfaktu, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie, w trosce o najwyższykomfort klientów. Daje nam to podstawy do patrzenia z optymizmem w przyszłość.”

Dodajmy, że w obszarze pojazdów używanych firma zwiększyła sprzedaż o 30%, sprzedając 1890 ciężarówek i autobusów. Obroty pionu Aftersales osiągnęły rekordowy poziom 237 mln pln. Wynik ten został zrealizowany dzięki wysokiemu poziomowi penetracji rynku kontraktów serwisowych jak również licznym akcjom promocyjnym, oferowanym we wszystkich autoryzowanych stacjach obsługi MAN w Polsce.

Więcej autobusów

Jak podkreślił Kamil Gromek, dyrektor sprzedaży autobusów wMAN Truck & Bus Polska za spółką rewelacyjny rok dla autobusów i autokarówmarki MAN. Lew na dobre powrócił do Polski i zanotował rekordową sprzedaż na poziomieaż 276 pojazdów, co w porównaniu z poprzednimi latami (m.in. 143 szt. w 2017 r.,czy 96 szt. w 2016 r.) oznacza spory skok do przodu. A będzie jeszcze lepiej.

W 2018 r. MAN zanotował 200 rejestracji autobusów miejskich(+273% w porównaniu do 2017 r., kiedy sprzedano 73 szt.). Do tego doszło 48autokarów – czyli o 141% więcej niż w 2017 r. kiedy firma dostarczyła 34 szt. autobusówturystyczne – oraz dwa pojazdy międzymiastowe. Razem daje to imponujący wynik iudział w całym rynku na poziomie 15,5% w kategorii powyżej 8 t DMC . Dlaporównania w 2017 r. było to 8,9%.

Oczywiście tak świetny wynik nie byłby możliwy, gdyby nie nowiklienci i powrót „starych”, którzy ponownie zaufali marce MAN. W segmenciemiejskim najważniejsi odbiorcy 2018 to :

  • Mobilis dla sieci ZTM Warszawa – 61 szt. MAN Lion`s CityHybrid;

  • Opole – 28 szt. MAN Lion`s City i MAN Lion`s City G;

  • MZK Jelenia Góra – 17 szt. MAN Lion`s City i MAN Lion`s CityG;

  • PKM Katowice – 15 szt. MAN Lion`s City

  • MZK Toruń – 14 szt. MAN Lion`s City Hybrid

  • MZK Puławy – 13 szt. MAN Lion`s City

  • MPK Częstochowa – 12 szt.MAN Lion`s City

  • Kalisz – 11 szt. MAN Lion`s City

  • IREX Olsztyn – 10 szt. MAN Lion`s City

Razem daje to grupę 200 autobusów miejskich w rejestracjachi 222 szt. w fakturach.

Autokary i zapowiedzi 2019

Oprócz autobusów miejskich MAN dostarczył na polski rynek 54autokary. Najważniejsi turystyczni klienci MAN 2018 to:

  • Szwagropol – 8 szt. MAN Lion`s Coach

  • Maciej Jarosz – 4 szt. MAN Lion`s Coach

  • Mercus Logistyka – 4 szt. MAN Lion`s Coach

  • JST – 3 szt. MAN Lion`s Coach

  • Bomatur – 2 szt. Neoplan Skyliner

I prognoza na rok bieżący. MAN chce w 2019 r. dostarczyć narynek 216 autobusów miejskich (przy rynku 1140 szt. / udział 18,9%) i 48 szt. autokarów (przy wolumenie rynku napoziomie 430 szt. / udział 11,2%). Toprzy podobnej, jak teraz aktywności, w segmencie międzymiastowym daje w 2019 r.to razem 266 pojazdów i udział na poziomie 16,1% przy prognozowanym rynku 1650szt powyżej 8 t DMC.

Do tego dochodzą nowości produktowe – MAN przesunął napaździernik 2019 r. start produkcji nowej generacji Lion`s City. Z koleielektryczny lew ma ruszyć także w październiku, ale w 2020 r. W tym roku firma chce daćpolskim klientów nowe autobusy na testy. Dodatkowo będzie uczestniczyć w dwóchlokalnych targach: Warsaw Bus Expo w marcu i SilesiaKomunikacja  w kwietniu.

Mały daje radę

Na koniec warto dodać, że po raz pierwszy w historii, w 2018 r. MAN pojawił się klasie MINI z liczbą 10 minibusów. Łącznie MAN sprzedał w zeszłym roku aż 481 szt. vanów z logoMAN na masce, odnotowując ponad czterokrotny wzrost sprzedaży w stosunku doroku 2017. Na ten imponujący wynik złożyło się wiele kontraktów z różnychbranż, w tym zamówienie furgonów przez firmę DPD Polska.

W tym segmencie dla nas najważniejszy jest kontrakt na 100 podwozi pod zabudowy autobusowe dla firmy Mercus Bus.  Wkrótce też na polski rynek trafi eTGE, czyli w pełnielektryczny samochód dostawczy produkowany w zakładach we Wrześni.

-„Rok 2018 był dla nas pierwszym pełnym rokiem sprzedażysamochodu dostawczego TGE. Bardzo się cieszę, że osiągnęliśmy tak doskonałewyniki. Mamy ciekawy i dobry produkt, który pozytywnie zaskakuje klientów. Wroku 2019 nie zwalniamy tempa i mam nadzieję, że zdobędziemy klientów wkolejnych nowych branżach.” – powiedział Grzegorz Rogalewicz, dyrektor ds.sprzedaży samochodów dostawczych w MAN Truck & Bus Polska.