MAN OptiView dostępny w autobusach miejskich
MAN OptiView świętował swoją premierę na targach IAA w 2018 roku jako pierwszy na świecie system cyfrowych lusterek w autokarach. Od tego czasu sprawdził się w codziennym użytkowaniu na całym świecie.
Cyfrowe lusterka - lepsza widoczność
Coraz więcej kierowców może polegać na innowacyjnej technologii. „MAN OptiView jest wyjątkowo niezawodny i znacznie zwiększa bezpieczeństwo w ruchu drogowym. System lusterek jest popularny wśród naszych klientów”, mówi Rudi Kuchta, Head Business Unit Bus w MAN Truck & Bus.
MAN OptiView sprawdza się szczególnie dobrze w gęstym ruchu miejskim. „Jeśli autobusy i piesi lub rowerzyści spotykają się w pobliżu skrzyżowania, mogą powstać niebezpieczne sytuacje, ponieważ kierowca ma trudności z dostrzeżeniem ich w martwym polu pomimo dobrej technologii lusterek. I właśnie tu pojawia się nasz system: sprawia, że martwe pole jest widoczne dla kierowcy autobusu, co zapewnia większe bezpieczeństwo na drodze, zwłaszcza podczas skręcania, ale także podczas zmiany pasa i manewrowania” – wyjaśnia Heinz Kiess, kierownik ds. marketingu produktów w autobusach.
Jak to działa? System cyfrowy wykorzystuje dwie kamery z każdej strony pojazdu do projekcji bocznych i tylnych obszarów autobusu w wysokiej rozdzielczości oraz w czasie rzeczywistym na dwa monitory wewnątrz pojazdu. W ten sposób mogą one wyświetlać większą powierzchnię niż w przypadku konwencjonalnych lusterek zewnętrznych. Dzięki OptiView znacząco mniejsze jest ryzyko przeoczenia innych użytkowników drogi.
MAN OptiView ma również inne zalety: kierowca zyskuje lepszą widoczność w deszczu, śniegu, a także w nocy, ponieważ kamera automatycznie dostosowuje obraz do sytuacji. Nawet efekty oślepiania, na przykład od reflektorów w ciemności lub przy słabym słońcu, nie pogarszają widoczności. Kamery są odporne na warunki atmosferyczne, mają funkcję ogrzewania na zimę, a także są wyjątkowo trwałe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Lepsza aerodynamika
System robi wrażenie również pod względem ekonomicznym. Dzieje się tak, ponieważ autobusy wyposażone w OptiView mają o około dziesięć procent mniejszy opór aerodynamiczny niż pojazdy z konwencjonalnymi systemami lusterek. Dzięki ulepszonej aerodynamice operatorzy mogą zaoszczędzić na zużyciu paliwa.
„Dzięki MAN OptiView oferujemy wyrafinowany system, który znacznie zwiększa bezpieczeństwo i wydajność naszych autobusów. Niemniej jednak stale pracujemy nad tym, aby był jeszcze lepszy” – podsumowuje Kiess.