MAN Nutzfahrzeuge stawia na najnowsze technologie Euro 6
infobus
16.04.2009 23:05
MAN Nutzfahrzeuge stawia na najnowsze technologie Euro 6
MAN koncentruje swoje moce rozwojowe i inwestycje na najnowocześniejsze standardy ekologiczne. W przypadku pojazdów ciężarowych klasy ciężkiej nie będą stosowane dodatkowe warianty Euro 5.
W aktualnej, kryzysowej sytuacji w przemyśle motoryzacyjnym, MAN Nutzfahrzeuge stawia konsekwentnie na najnowsze technologie spełniające normy emisji spalin Euro 6. Dzięki temu firma ma zamiar skupiać swoje moce rozwojowe i inwestycje całkowicie na przygotowaniu silników i pojazdów użytkowych na potrzeby rynku przyszłości. „Ze względu na aktualne warunki rynku z jednej strony i wprowadzenie w niedługim czasie pojazdów użytkowych spełniających normy emisji spalin Euro 6 z drugiej strony, dzięki naszemu niezawodnemu i ekonomicznemu rozwiązaniu MAN AdBlue®w pojazdach MAN TGX i TGS, jesteśmy w stanie optymalnie spełnić oczekiwania klientów. Zamiast wdrażania dla tych serii pojazdów ciężarowych dodatkowych wariantów Euro 5 na bazie AGR (zewnętrzna recyrkulacja spalin) koncentrujemy się całkowicie na przyszłości i najnowszych technologiach“, objaśnia Bernd Maierhofer, członek zarządu ds. Engineering &Portfolio Management w Grupie MAN Nutzfahrzeuge. Dzięki tej decyzji MAN konsekwentnie kontynuje strategię w zakresie emisji spalin służąca długofalowemu odciążeniu środowiska naturalnego przy maksymalnej wydajności transportowej. „Technologię MAN PURE DIESEL®oferujemy w typoszeregach TGL, TGM jak również w autobusach“, powiedział Bernd Maierhofer. Na tej ekologicznej technologii będą się również opierać przyszłe silniki Euro 6 firmy MAN.
Na wystawie IAA Nutzfahrzeuge 2008 w Hanowerze, MAN Nutzfahrzeuge zaprezentował nowe silniki Euro 5 i EEV w technologii MAN PURE DIESEL®przeznaczone dla pojazdów lekkich, średnich i ciężkich MAN TGL, TGM, TGX i TGS oraz autobusów marek MAN i NEOPLAN. Nowe silniki Euro 5 w technologii MAN PURE DIESEL®, w którą są wyposażone serie D08 Common Rail, D20 CR i D26 CR wyróżniają się niskim zużyciem paliwa, łatwą obsługą, maksymalną przestrzenią montażową przy ramie pojazdu (samochody ciężarowe) przy równoczesnym spełnieniu najbardziej surowych europejskich, granicznych wartości emisji spalin.
Wprowadzenie na rynek tych silników Euro 5 względnie EEV wyposażonych
w technologię MAN PURE DIESEL®rozpoczęło się na początku bieżącego roku w typoszeregach TGL i TGM oraz w autobusach marek MAN i NEOPLAN. Dla pojazdów ciężarowych MAN TGX i TGS, które od 2006 r. opierając się na technologii SCR, spełniają standard Euro 5, dodatkowe warianty Euro 5 opierające się na technologii recyrkulacji spalin AGR nie będą wprowadzane do pojazdów produkowanych seryjnie. Jeszcze w roku 2009 będą dostępne dodatkowo dla obydwu serii TGX i TGS warianty EEV. Stosowane w tym przypadku silniki D20 i D26 CR opierają się na sprawdzonej technice MAN AdBlue®, która wyróżnia się dużą niezawodnością, niskim zużyciem paliwa i dodatku AdBlue®oraz zaletami konstrukcyjnymi –ogrzewanymi, zintegrowanymi zbiornikami paliwa oraz kompaktowymi wymiarami tłumików
w technologię MAN PURE DIESEL®rozpoczęło się na początku bieżącego roku w typoszeregach TGL i TGM oraz w autobusach marek MAN i NEOPLAN. Dla pojazdów ciężarowych MAN TGX i TGS, które od 2006 r. opierając się na technologii SCR, spełniają standard Euro 5, dodatkowe warianty Euro 5 opierające się na technologii recyrkulacji spalin AGR nie będą wprowadzane do pojazdów produkowanych seryjnie. Jeszcze w roku 2009 będą dostępne dodatkowo dla obydwu serii TGX i TGS warianty EEV. Stosowane w tym przypadku silniki D20 i D26 CR opierają się na sprawdzonej technice MAN AdBlue®, która wyróżnia się dużą niezawodnością, niskim zużyciem paliwa i dodatku AdBlue®oraz zaletami konstrukcyjnymi –ogrzewanymi, zintegrowanymi zbiornikami paliwa oraz kompaktowymi wymiarami tłumików