Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN NG363 z półprzezroczystą osłoną przegubu

infobus
06.12.2003 16:23


Jeden z 6 nowych autobusów przegubowych MAN NG363 przygotowanych dla zarządu komunikacji miejskiej w Pforzheim został wyposażony w półprzezroczysty moduł osłony przegubu, dostarczony przez firmę ContiTech Elastomer-Beschichtungen GmbH z Northeim. Jest to pierwszy tego typu moduł, łączący dwa człony przegubowego autobusu, zamontowany w autobusie miejskim MAN. Autobus został oficjalnie przekazany zarządowi komunikacji w Pforzheim przez Heinza Hörnera, przedstawiciela MAN na południową część Niemiec, pod koniec września. Dzięki półprzezroczystej osłonie przegubu, którą można będzie zamówić w nowo produkowanych autobusach, ponura, ciemna przestrzeń na łączeniu dwóch członów pojazdu, należy do przeszłości. Co ciekawe, nie tylko rozświetla ona tą część przestrzeni pasażerskiej, do której docierało dotąd niewiele światła, ale dzięki zjawisku refrakcji daje nawet poczucie zwiększonej intensywności światła. Zapewnia to lepszą widoczność, przyczyniając się tym samym do poprawy bezpieczeństwa podróżowania. Poprawa efektów wizualnych oraz bezpieczeństwa znalazła uznanie w oczach jury International Forum Design, które przyznało nowemu modułowi osłony przegubu nagrodę iF Design Award 2002. Aby stworzyć półprzezroczysty materiał osłaniający przegub autobusu, trzeba było użyć specjalnego elastomeru nowej generacji, bowiem wymagania stawiane tego typu materiałom są bardzo wysokie. Osłona przegubu w pojazdach przeznaczonych do ruchu drogowego musi być odporna na wszelkie wpływy środowiska zewnętrznego, takie jak np. promienie ultrafioletowe, woda, sól, benzyna, olej napędowy czy nawet kamienie. Poza tym, jest ona w ciągłym ruchu, co nie każde tworzywo jest w stanie wytrzymać. Jednak ContiVitroflexŽ, specjalny system kauczuku syntetycznego wzmocnionego włóknem szklanym, charakteryzuje się bardzo wysoką odpornością na otarcia, elastycznością oraz możliwością pracy w temperaturze od -20 do +120°C.