MAN na BusWorld Asia 2006

infobus
01.05.2006 13:29
Rynek chiński jest bez wątpienia najważniejszym rynkiem autobusowym na świecie. Rocznie do chińskich przewoźników trafia 70.000 jednostek. Dla porównania we wszystkich krajach Europy sprzedaje się około 25.000 autobusów.
 
Uwzględniając możliwości finansowe chińskich przewoźników, większość sprzedanych pojazdów stanowią autobusy tanie. Jednak z roku na rok wzrasta liczba autobusów zbudowanych według najnowszych rozwiązań, wyposażonych w silniki Euro-3 (norma będzie obowiązywać w Chinach dopiero w 2008 roku) i Euro-4, których cena przekracza 2 miliony juanów tj. ok. 220.000 euro. Szacuje się, że w bieżącym roku w Chinach sprzeda się około 4.000 autobusów miejskich i turystycznych z najwyższej półki.
 
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom chińskich klientów, NeoMAN podpisał 19 marca br. umowę licencyjną z Dandong Huanghai Automotive Co. na produkcję autobusów miejskich serii Lion’s City, które w Chinach otrzymały oznaczenie DD 6128M (Lion’s City) i DD6188M (Lion’s City G)Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom chińskich klientów, NeoMAN podpisał 19 marca br. umowę licencyjną z Dandong Huanghai Automotive Co. na produkcję autobusów miejskich serii Lion’s City, które w Chinach otrzymały oznaczenie DD 6128M (Lion’s City) i DD6188M (Lion’s City G)
Porozumienia NeoMAN – Dandong Huanghai Automotive Co

Yutong zakupił licencję na luksusowy autobus turystyczny Lion’s Star noszący oznaczenie ZK 6120R41, a także na autobusy miejskie Lion’s ClassicYutong zakupił licencję na luksusowy autobus turystyczny Lion’s Star noszący oznaczenie ZK 6120R41, a także na autobusy miejskie Lion’s Classic
Hunaghai Bus –największy chiński producent

Firma Hunaghai Bus powstała w 1951 roku. W chwili obecnej jest największym producentem autobusów miejskich dużej pojemności w Chinach, która zatrudnia 2.250 pracowników. Łącznie bramy fabryki opuszcza ponad 2.700 pojazdów, z których 95% trafia na krajowy rynek. Dzięki zakupionej licencji ma nadzieję utrzymać prymat na rynku chińskim oraz wzmocnić swoją pozy-cję na rynku azjatyckicm, afrykańskim i południowo-amerykańskim. Zdolności produkcyjnej fabryki zajmującej 540.000 m2 powierzchni szacowane są na 8.000 kompletnych autobusów i 6.000 podwozi. Oferta produkcyjna Hun-ghai Bus obejmuje ponad 200 modeli autobusów o długości od 7 do 18 me-trów. Jednym z ostatnich sukcesów jest zwycięstwo w przetargu na dostawę 1.161 autobusów do Pekinu, które będą obsługiwać gości Igrzysk Olimpijskich w 2008 roku.
Należy podkreślić, że to kolejne przedsięwzięcie MAN-a w Państwie Środka. W 2002 roku koncern MAN utworzył wspólnie z największym chińskim producentem firmą Yutong, joint-venture Lion’s Bus Co., które rocznie produkuje 10.000 podwozi autobusowych. Ponadto Yutong zakupił licencję na luksusowy autobus turystyczny Lion’s Star noszący oznaczenie ZK 6120R41, który w 2003 roku zdobył tytuł Luxurious Coach of the Year 2003, a także na autobusy miejskie Lion’s Classic. Wykorzystując doświadczenia zdobyte w produkcji licencyjnej, Yutong opracował własne konstrukcje autobusów, w których można zobaczyć wiele rozwiązań stosowanych w autobusach MAN. Premierowym autobusem tej firmy był luksusowy coach ZK 6128H, o awangardowej sylwetce opracowanej przez biuro stylistyczne Schonherra. Autobus zabudowano na podwoziu MAN LBC 6120A55, wyposażonym w dwunastolitrowy silnik MAN D2866 LOH26 o mocy 350 KM. Podobnie jak w przypadku ZK 6120R41, autobus wyróżniał się ciekawą stylistyką wnętrza i zastosowaniem materiałów wysokiej jakości, co nie jest jeszcze standardem na chińskim rynku.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom chińskich klientów, NeoMAN podpisał 19 marca br. umowę licencyjną z Dandong Huanghai Automotive Co. na produkcję autobusów miejskich serii Lion’s City, które w Chinach otrzymały oznaczenie DD 6128M (Lion’s City) i DD6188M (Lion’s City G). Autobusy te pokazano po raz pierwszy chińskim klientom podczas targów BusWorld Asia, które odbyły się w Szanghaju w dniach 28 – 30 marca br. Obydwa pojazdy wyprodukowano w fabryce MAN Trucks &Buses w Sadach k. Poznania. Aby zaprezentować wszystkie możliwości nowej konstrukcji, zarówno w autobusie 12sto metrowym, jak i w przegubowym, zastosowano najbogatsze wyposażenie, w skład którego wchodziły m.in. zamknięta kabina kierowcy, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, kasowniki elektroniczne, elektroniczne tablice kierunkowe, komputer pokładowy, rampa dla inwalidów, stanowisko do mocowania wózków inwalidzkich, zgodne z normą 2001/85 oraz trunckingowy radiotelefon, pracujący w systemie TETRA.
Autobusy wzbudziły wielkie zainteresowanie wśród chińskich klientów, a zwłaszcza najnowsze rozwiązania techniczne takie, jak TEPS i EBS. Podczas testów w ramach Asian Coach Week, chińscy specjaliści wysoko ocenili, zwrotność pojazdu, komfort podróży, łatwość wejścia, niską emisję hałasu i ekonomikę jazdy.