Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN Lion`s Intercity w Polsce. PKS Białystok!

infobus
16.06.2016 16:09

PKS Białystok wzbogaci się o 13 nowych autobusów. I to jakich! To pierwsze w Polsce autokary MAN Lion?s Intercity (8) plus Isuzu Turquise (5). Na placu boju pozostał Otokar z modelem Vectio. 

Po licznych bojach, spółka PKS Białystok w końcu rozstrzygnęła przetarg na zakup nowego taboru i podpisała umowy na dostawę łącznie 13 szt. nowychautobusów ? jedną na dostawę 8. szt. klasy MAXI posiadających 49 miejsc siedzących i24 stojące, a drugą na zakup 5. szt. pojazdów klasy MIDI posiadających 32 miejsca siedzące i 8miejsc stojących. To zamówienie pozwoli spółce wymienić najbardziejwyeksploatowany tabor na fabrycznie nowe pojazdy.

Międzymiastowy lew

W przypadku większych autobusów od razu można mówić o pewnejsensacji. W postępowaniu przetargowym, a przypomnijmy, że chodziło o leasingoperacyjny 8 szt. fabrycznie nowych autobusów, w szranki stanęły dwie firmy:

  • SG Equipment Leasing Polska Sp. z o.o. proponująca autobusy OtokarVectio;

  • Raifeeisen-Leasing Polska S.A. proponująca autobusy MANLion?s Intercity.

I to właśnie ofertę tego drugiego oferenta najwyżej oceniło PKSBiałystok. Łączne koszty leasingu 8 autobusów wyniosą za okres 5 lat 5445488 PLN netto, co w przeliczeniu na 1 autobus wynosi ok. 680 686 PLN netto. Niejest to mówiąc dyplomatycznie dużo, także MAN musiał mocno zejść z ceny. Azamówione autobusy będą bogato wyposażone m.in. w klimatyzację przestrzenipasażerskiej, system audio-video, czy lodówkę i barek. Wymagany przez PKS rok produkcji autobusów torok 2016, czyli będą to pierwsze w naszym kraju autobusy międzymiastowe MANLion?s Intercity, które w Kortrijk miały swoją światową premierę, a w Polscezadebiutowały w marcu na Warsaw Bus Expo. U podlaskiego przewoźnika pojawią sięok. listopada b.r.

Turquise rządzi

Jeśli chodzi o klasę MIDI to PKS Białystok zakupiło 5 szt. fabrycznienowych (rocznik 2015) Isuzu Turquise, które są już doskonale znane polskimprzewoźnikom. Cztery z nich będą kupione w formie leasingu (leasingodawca IdeaBank), a piąty za środki własne spółki. Mniejsze autobusy także będą komfortowowyposażone m.in. w klimatyzację. Różnica jest taka, że jeden egzemplarz niebędzie posiadać barku oraz lodówki. Autobusy mają dotrzeć do przewoźnika jeszczew I połowie br. – do końca czerwca.

A to nie koniec…

PKS Białystok nie zasypuje gruszek w popiele i pomnydługotrwałej procedury przetargowej już teraz szykuje się do kolejnychzakupów. Prawdopodobnie jeszcze wczerwcu zostanie ogłoszony kolejny przetarg na zakup tym razem 10 autobusów.Trwają analizy, czy będą to pojazdy nowe, czy używane.

Obecnie spółka eksploatuje około 110 autobusów. Większość znich to stare wyeksploatowane Autosany H9-21. Na chwilę obecną średni wiektaboru wynosi 19 lat.