MAN Lion's City E z designerską nagrodą iF2020
Zespół projektantów autobusów MAN i Neoplan po raz piąty zdobyłnagrodę iF Design Award. Tym razem dla elektrobusu MAN Lion's City E, który jestprodukowany w Starachowicach.
Pięć tytułów iF
Niezwykła seria stylistycznych sukcesów MAN-a obejmuje takiemodele jak :
-
MAN Lion's Intercity (2016),
-
Neoplan Tourliner (2017),
-
MAN Lion'sCoach (2018),
-
MAN Lion's City (2019)
-
i MAN Lion's City E (2020).
Przypomnijmy, że wyboru w ramach iF Design Award dokonuje 78międzynarodowych ekspertów z ponad 20 krajów.
W tym roku otrzymali oni 7 298 zgłoszeń z 56 krajów. Spośródnich – w ramach kategorii „Automobiles / Vehicle / Bikes” – wybrali oni autobusMAN Lion's City E, który otrzymał specjalną nagrodę: złotą nagrodę iF. Firmaotrzyma ją 4 maja – podczas ceremonii w Berlinie.
-„W porównaniu do ubiegłego roku liczba zgłoszeń w iF DesignAward wzrosła o około 1000. Mając to na uwadze, możemy być naprawdę dumni zfaktu, że MAN Lion's City E wyszedł na szczyt – i zdobył złotą nagrodę iF na swoimrynkowym starcie”- powiedział Rudi Kuchta, szef działu autobusów w MAN Truck& Bus i dodał: – „Po raz kolejny nasz zespół projektowy wykonał niesamowityprojekt. Dzięki temu jesteśmy o krok od zostania dostawcą nr 1 w europejskimsegmencie autobusów miejskich. Potwierdza to również opinii wielu klientów, że najnowszyLion`s City jest najpiękniejszym autobusem miejskim na rynku. „
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za co nagroda?
Zdaniem jury, MAN Lion's City od pierwszego spojrzenia wyróżniaelegancka i nowoczesna konstrukcja autobusu. Co więcej, niezależne elementy nadwoziapodkreślają specjalną cechę pojazdu, czyli napęd elektryczny. Szczególnie rzucasię w oczy wygląd ściany bocznej z charakterystyczną listwą oraz elegancka iproporcjonalna konstrukcja dachu.
Mimo baterii zlokalizowanych na dachu nie mamy wrażenia, żepojazd jest zbyt wysoki, a jednocześnie jego sylwetka ma dynamiczny wygląd. Imponującą cechą wewnątrz pojazdu jest zoptymalizowana częśćtylna, wynikająca z pominięcia wieży silnika. Twórcy wykorzystali ten fakt, abystworzyć bardziej atrakcyjne oświetlenie i zainstalować tutaj cztery dodatkowe miejscasiedzące.
Tym samym jury uznało wygląd autobusu elektrycznego za ergonomiczny,estetyczny, przejrzysty i spójny w najdrobniejszych szczegółach. Oficjalnaopinia panelu oceniającego design na Międzynarodowym Forum iF brzmi:
-„Jeślichodzi o wygląd zewnętrzny pojazdu, byliśmy pod wrażeniem przedniej części zcharakterystycznymi dla marki reflektorami, nie wspominając o zastosowaniuszklanych powierzchni i modułowego nadwozia. Wnętrze pojazdu charakteryzuje sięlśniącymi materiałami wysokiej jakości i nowoczesną kolorystyką, która znajdujeodzwierciedlenie nawet w najdrobniejszych szczegółach.”
Premiera 2018
Na koniec przypomnijmy, że MAN Lion's City E ma już dwalata. Pojazd został pokazany publiczności na targach pojazdów użytkowych IAA 2018i aktualnie jest on testowany przez wybrane firmy transportowe przed wejściemna rynek e-mobilności, co ma nastąpić w przyszłym roku.
12-metrowa wersjaLion's City E oferuje 88 miejsc dla pasażerów. W pełni elektryczny układnapędowy wytwarza od 160 kW do maksymalnie 240 kW. Energia pochodzi zakumulatorów modułowych o mocy do 480 kWh. Lion's City E osiąga zasięg 200 km wcałym okresie użytkowania akumulatorów, a nawet do 270 km w sprzyjającychwarunkach.
„