Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN kończy dostawy dla PKM Katowice

infobus
16.02.2018 15:00

MAN powoli kończy kontrakt na dostawę 40 autobusów dla PKMKatowice. Producent ma do przekazania jeszcze 15 egzemplarzy Lion'sów City A21.Pojazdy z tej grupy są aktualnie wyposażane w system informacji pasażerskiej wserwisie MAN-a w Czeladzi.

Przypomnijmy, że w marcu ubiegłego roku katowicki przewoźnikwybrał producenta „lwów” na dostawcę 40 nowych autobusów. MAN miał przekazać wkilku transzach spółce pięć przegubowych autobusów Lion's City A23 i 35standardowych A21. Kontrakt opiewał łącznie na niespełna 45,07 mln PLN brutto.Cena jednostkowa za przegubowego „lwa” wyniosła 1,196 mln PLN netto, z koleijedna solówka jest warta 0,876 mln PLN netto. Dzisiaj to ceny, o których możemyna razie tylko pomarzyć…

Odbiory pierwszych pojazdów z tego zamówienia rozpoczęto podkoniec września 2017 r. Kolejna dostawa miała miejscetrzy miesiące później. Czas zleciał nieubłaganie i teraz jesteśmy na momentprzed zakończeniem realizacji całego kontraktu. Do przekazanie zostało MAN-owijuż 15 Lion'sów City A21. Planowane jest to na marzec. Przypomnijmy pokrótcewyposażenie tych pojazdów.

Pod maską krótkich Lion's City znajdują się leżące silniki MAN D20o mocy 206 kW. To jednostki o pojemności 10,5 l, które spełniają normę Euro 6. Zblokowano je automatycznymi skrzyniami biegów ZF 6AP1200BEcolife. Pasażerowie mogą liczyć na komfortowe warunki, a za odpowiedni klimatna pokładzie pojazdów zadba latem wydajna klimatyzacja i wodne ogrzewanie zimą.Na pokład zabierają 88 pasażerów z czego 30 znajdzie miejsca siedzące fotelachKiel Ideo. Osiem z nich dostępnych jest z niskiej podłogi. Dostęp na pokładjest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

W pojazdach standardowo już zamontowane jest dodatkowe oświetleniez zewnątrz w drugich i trzecich drzwiach. Dodatkowo podczas podróży będziemożna podładować smartfon czy inne urządzenia elektroniczne, dzięki wyposażeniuautobusów w ładowarki USB.

Kierowcy mają do dyspozycji najnowsze pulpity oraz osobny nawiew.Wszystkie dostarczone MAN-y wyposażone są w system informacji pasażerskiejfirmy R&G Plus z Mielca. W efekcie katowickie „lwy” w niczym nie odstają odstandardu, którego oczekuje się od współczesnego autobusu miejskiego.