MAN i Neoplan: pozycja na rynku w Polsce
Rok 2004 przyniósł kilka ważnych zmian w Dziale Sprzedaży Autobusów MAN. W kwietniu 2004 nastąpiło otwarcie centrum Autobusów Używanych w Tarnowie Podgórnym. Następnie 1 maja 2004 Dział Sprzedaży został oddzielony od zakładu produkcyjnego MAN STAR TRUCKS & BUSSES (Tarnowo Podgórne) i włączony do MAN – STAR TRUCKS z siedzibą w Wolicy. Od tej chwili MANSTAR jest odpowiedzialny za sprzedaż autobusów marki MAN i NEOPLAN (NEOPLAN Bus GmbH od roku 2002 należy do koncernu MAN). W tym samym czasie funkcję Dyrektora ds. Sprzedaży autobusów objął Hans-Peter Engel. Za opiekę techniczną autobusów MAN i Neoplan, włącznie z zaopatrzeniem w części zamienne odpowiedzialny jest dział serwisu MAN – STAR TRUCKS pod kierownictwem dyrektora Mirosława Rybaka. Jak podaje w informacji prasowej producent – sprzedaż autobusów marki MAN i NEOPLAN w 2004 roku przebiegała zadowalająco, biorąc pod uwagę fakt, że poziom rozwoju polskiego rynku autobusów jest jeszcze bardzo niski. Bardzo korzystnie rozwinęła się sprzedaż autobusów turystycznych, ponieważ MANSTAR otrzymał zamówienia na ponad 12 autobusów MAN i 2 autobusy Neoplan (w roku 2003 sprzedano jeden taki autobus). Ponadto sprzedano równo 30 używanych autobusów turystycznych i miejskich (w roku 2003 zaledwie 8 szt.). Jak możemy przeczytać w informacji MAN – poza zakupem 50 zestawów do montażu autobusów przez MPK Kraków, w ciągu całego 2004 roku nie doszło praktycznie do większego zakupu autobusów miejskich, a celem firmy MAN – STAR TRUCKS jest osiągnięcie najlepszej pozycji na polskim rynku do końca 2007.
MAN jest obecnie największym producentem autobusów w Polsce. W Starachowicach ok. 1700 pracowników produkuje wszystkie nadwozia autobusów niskopodłogowych marki MAN i NEOPLAN (ponadto produkowane są tam wybrane modele marki STAR oraz wiązki do ciężarówek MAN TGA). W Tarnowie Podgórnym ok.1000 pracowników montuje do 800 autobusów niskopodłogowych rocznie (pozostałe autobusy miejskie z napędem diesel oraz gazowe są montowane w Salzgitter).