MAN i Daimler Buses z ofertami na autobus przegubowy dla MPK Siedlce

infobus
02.02.2024 19:00

2 lutego Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach otworzyło oferty w przetargu na dostawę jednego autobusu przegubowego z silnikiem Diesla.

Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty – od MAN i Daimler Buses Polska.

Czego szukało MPK Siedlce?

Przypomnijmy, że zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (35%), zużycia energii (5%).

W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, miasto premiuje następujące rozwiązania:

  • silnik tej samej marki co cały pojazd – 40 pkt,
  • odległość autoryzowanego serwisu wykonawcy od siedziby MPK – równa lub poniżej 30 km – 20 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL kataforezy) całej kompletnej karoserii, w ramach zamkniętego cyklu technologicznego – 40 pkt.

MAN vs Daimler

2 lutego MPK otworzyło oferty na jeden autobus przegubowy od dwóch podmiotów:

  • Daimler Buses Polska Sp. z o.o. – cena 2 148 810,00 PLN brutto/1 747 000,00 PLN netto za jeden autobus Mercedes-Benz Conecto G,
  • MAN Truck & Bus Sp. z o.o. – cena 2 046 720,00 PLN brutto/ 1 664 000,00 PLN netto za jeden autobus MAN Lion’s City 18.
MPK Siedlce - otwarcie ofert
MAN i Daimler Buses z ofertami na autobus przegubowy dla MPK Siedlce

Zamawiający na zakup jednego autobusu ma przygotowaną sumę 2 398 500,00 PLN. Oznacza to, że obie oferty mieszczą się w budżecie. Lekką przewagę ma tańszy MAN, lecz nie wszystko jeszcze przesądzone, bowiem do oceny pozostaje zużycie energii i parametry techniczne.

Siedlecki przegubowiec

Autobus przegubowy dla MPK ma mieć długość od 17,9 do 18,2 m i wysokość do 3,25 m. Oferowana konstrukcja powinna być pojazdem z płaską podłogą, bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez czworo drzwi, w układzie 2-2-2-2, o szerokości minimum 1200 mm.

Autobus będzie napędzany przez czterosuwowy silnik o zapłonie samoczynnym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chłodzonym powietrzem doładowującym, spełniający normę czystości spalin Euro 6. Silnik ma być umieszczony z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej. Minimalna moc silnika ma wynosić 240 kW, zaś maksymalna 270 kW. Silnik musi być przystosowany do zasilania czystym olejem napędowym (w okresie zimowym) oraz olejem napędowym z biododatkami (o zawartości estrów metylowych do 7%) oraz mieszaniną w/w paliw.

Kierowcy będą pracować w kabinie wydzielonej, typu półotwartego posiadającej oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów. Wymagana jest klimatyzacja całopojazdowa z oddzielnie sterowaną strefą w kabinie kierowcy. Siedzenia pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Na poręczach w okolicy drzwi środkowych lub na ścianach bocznych zamocowane zostaną ładowarki do smartfonów z gniazdem USB.

Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzna. W przypadku tablic zewnętrznych, zamawiający chce aby były one wykonane w oparciu o technologie LED. Zamawiający dopuszcza kolory tablic dające duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Z kolei tablica wewnętrzna będzie wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o min. przekątnej 22 cali.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-147fe00d-a4b3-11ee-953e-c2ea26915e21