MAN droższy, ale punktuje Solarisa w Ostrowcu Św.
7 września Miejski Zakład Komunikacyjny w Ostrowcu Świętokrzyskim otworzył oferty w przetargu na zakup 9 nowych autobusów z silnikiem diesla.
Mają one być dostarczone do przewoźnika w ciągu 330 dni od podpisania umowy. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej TUTAJ. To kolejny w ostatnim czasie zamówienie „gdzie w końcu coś się dzieje”.
Ważna technika
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), właściwości technicznych i eksploatacyjnych (35%), okresu gwarancji (5%).
W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, zamawiający premiuje następujące rozwiązania:
- spalanie paliwa w wysokości poniżej 31,0 l/100 km – 16 pkt,
- poszycie boczne pod linią okien montowane bez klejenia, spawania, zgrzewania – 15 pkt,
- szyba przednia jednoczęściowa z dodatkową szybą tablicy kierunkowej ogrzewaną elektrycznie – 15 pkt,
- silnik i autobus tego samego producenta – 14 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu (kratownicy) ramy podwozia – profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL kataforezy) całej kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia – blachy zabezpieczone metodą kataforezy – 10 pkt,
- liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi powyżej 8 – 10 pkt,
- układ klimatyzacji z ilością czynnika do 3,5 kg – 5 pkt,
- wszystkie troje drzwi z wysokością wejścia (podłogi) do 320 mm – 5 pkt.
Dwie oferty
Teraz na te wymagania nakładamy dwie oferty, które dzisiaj otrzymał MZK Ostrowiec Św. To propozycje od:
- MAN Truck & Bus Polska z ceną 8.712.000 PLN netto / 10.715.760 PLN brutto, co daje jednostkową ceną za model Lion`s City 12C na poziomie 968.000 PLN netto;
- Solaris Bus & Coach z ceną netto 8.100.000 PLN netto / 9.963.000 PLN brutto, co daje jednostkową ceną za model Urbino 12 na poziomie 900.000 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei budżet zamawiającego na sfinansowanie zamówienia wynosi 9.188.100 PLN brutto, czyli obie oferty się w nim nie mieszczą. Natomiast po przeliczeniu punktów naszym zdaniem najbliżej zwycięstwa w Ostrowcu jest MAN mimo, że Solaris zaoferował naprawdę atrakcyjną cenę. Stawiamy na dołożenie i wybór lwa.
Ostrowieckie Autobusy
Autobusy dla Ostrowca mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m i wysokość do 3,30 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 180 kW. Silnik ma być wyposażony w system zatrzymania i ruszania wraz z systemem inteligentnego zarządzania energią, mający bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa.
Pojazdy będą posiadać klimatyzację dwustrefową przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Miejsce pracy kierowcy ma być wydzielone, typu zamkniętego. Znajdzie się tam m.in. fotel podgrzewany z zawieszeniem pneumatycznym i pełną regulacją bezstopniową w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, a nadto co najmniej dwa schowki, miejsce np. półka lub schowek do przewożenia co najmniej 1 sztuki typowej butelki 0,5l (w pozycji stojącej) oraz uchwyt (podstawka) umożliwiający bezpieczne (bez zagrożenia dla urządzeń sterujących) postawienie typowej szklanki (kubka) o pojemności do 0,3l, dwa gniazda do ładowania urządzeń mobilnych. Z kolei w przestrzeni pasażerskiej do dyspozycji podróżnych będą siedzenia o ergonomicznym kształcie oraz odporne na akty wandalizmu, pokryte welurem o wyższej jakości.
Zamawiający wskazał, że system informacji pasażerskiej zostanie zamontowany w nowych autobusach przez wykonawcę wybranego w przetargu pod nazwą „System dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej”. Miasto planuje w tym roku ogłosić postępowanie przetargowe w tym zakresie.