Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN dostarczy kolejne 200 autobusów piętrowych dla Berlina

infobus
26.02.2008 21:44

Berliński przewoźnik BVG zamówił kolejne 200 autobusów piętrowych MAN Lion’s City DD, które dołączą do 200 dostarczonych w ramach poprzedniego zamówienia. Fot. MAN NutzfahrzeugeAutobusy Lion’s City DD należą do najnowszej generacji autobusów miejskich MAN, które na ulicach Berlina można oglądać już od 2004 r. Fot. MAN Nutzfahrzeuge

Berliński przewoźnik BVG złożył zamówienie na kolejne 200 sztuk autobusów piętrowych MAN Lion’s City DD. Dołączą one do 200 autobusów z poprzedniego zamówienia, których dostawy zakończyły się pod koniec 2007 r. Autobusy z obecnego zamówienia, którego wartość szacuje się na 80 milionów euro, będą dostarczane sukcesywnie do 2010 r. Dwa ostatnie kontrakty na dostawę autobusów piętrowych stanowią kontynuację długiej współpracy pomiędzy władzami Berlina a MAN Nutzfahrzeuge (a wcześniej firmą Büssing): już 80 lat temu, Büssing produkował pierwsze trzyosiowe podwozia na potrzeby komunikacji publicznej w Berlinie. Najnowszy model Lion’s City DD stanowi element nowej generacji niskopodłogowych autobusów MAN, które na ulicach stolicy Niemiec można oglądać od 2004 r. Wszystkie „piętrusy”mają trzy osie, 13,7 m długości i mogą zabrać do 128 pasażerów (83 siedzących i 45 stojących). Przy wysokości wnętrza wynoszącej 1,92 m na dolnym i 1,7 m na górnym pokładzie, przestrzeń pasażerska daje wrażenie przestronności. Wewnątrz autobusu znajdują się dwie klatki schodowe: po jednej w przedniej i tylnej części pojazdu. Wszystkie autobusy Lion’s City DD dla Berlina wyposażane są w leżący, 6-cylinrowy silnik MAN D20 Common Rail, rozwijający moc 310 KM. Jednostki te spełniają normy emisji spalin Euro 4 i posiadają elektronicznie monitorowane filtry cząstek stałych CRTec. Autobusy dostarczane od 2009 r. będą wyposażane w silniki o mocy 320 KM, spełniające normy EEV bez konieczności stosowania AdBlue. Napęd z silnika jest przekazywany przez czterostopniową, automatyczną skrzynię biegów Voith, na tylny most napędowy. Tak jak poprzednie pojazdy, nowe piętrowe autobusy dla Berlina zostaną wyprodukowane w zakładach Neoplana w Plauen i Pilsting w Niemczech. Dostawy rozpoczną się w 2008 r.