MAN chce walczyć o elektryczny tron
Tak szeroki udział marek MAN i Volkswagen w Europejskim Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw należy odebrać jako zapowiedź aktywniejszej działalności w zakresie elektromobilności. Spółki MAN Truck& Bus Polska oraz Volkswagen SamochodyUżytkowe i Volkswagen Financial Services byli partnerami głównymi katowickiego kongresu.
O skali tego wydarzenia świadczy też fakt, że udział w nim wziąłsam Andreas Renschler, CEO Volkswagen Truck & Bus GmbH. W panelachpoświęconych rozwojowi nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej wziąłudział Michael Kobriger, prezes zarządu spółki MAN Bus, produkującej wStarachowicach autobusy miejskie.
Podczas uroczystego otwarciekongresu, którego wspólnie z Wicepremierem Jarosławem Gowinem dokonał PiotrStański, prezes MAN Truck & Bus Polska, zaprezentowane zostały dwa autobusymiejskie, które powstają w Starachowicach, autobus hybrydowy oraz autobuselektryczny. Ten pierwszy jest już dobrze znanym produktem, który jeździ poulicach wielu europejskich miast, w tym kilku polskich. Autobus elektrycznyznajduje się na razie w fazie wstępnych testów. Istotnym elementem spajającymte dwa produkty oraz wspólną prezentację rozwiązań transportowych spółek MANoraz Volkswagen Samochody Użytkowe jest fakt, że powstają one w Polsce.
Przy okazji rozmów o biznesie starliśmy się pokazać, jakkompleksową ofertę mamy w zakresie transportu – podsumował spotkanie PiotrStański: – „Oferujemy kompletną gamę pojazdów, jakie wybierają europejskieprzedsiębiorstwa i co szczególnie napawa nas dumą – są one produkowane wPolsce. Realizujemy te działania we współpracy z innymi spółkami grupyVolkswagen, co pozwala na uzyskanie dodatkowych synergii. „
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„