MAN Bus Starachowice i pierwsze E-zamówienie
Pierwsze zamówienie na autobus elektryczny MAN złożyła firmatransportowa Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein, która chce kupić 17 egzemplarzyLion's City E.
Dostawa 12-metrowych elektrobusów z zakładu MAN Bus Starachowicerozpocznie się na początku II połowy 2020 r., a wszystkie pojazdy powinnydotrzeć do Hamburga do końca przyszłego rok. Tym samym ruszy seryjna produkcjatego modelu w Polsce. Za kolejne 6 miesięcy do produkcji wejdzie przegubowy model Lion's City EG.
Elektryczny przetarg
Firma transportowa Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH)zamówiła 17 autobusów MAN Lion's City E w ramach przetargu publicznego, gdziejedno z dwóch zadań wygrała spółka MAN Truck & Bus.
Drugi kontrakt VHH na 16 elektrobusów zdobył EvoBus, który dostarczy do Hamburga 16 szt. Mercedes-Benz eCitaro.
-„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zamówienia, ponieważ dla jestto dla nas pierwsza duża dostawa autobusów elektrycznych realizowana w ramachprzetargu. To kamień milowy w mapie naszej e-mobilności „- powiedział RudiKuchta, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus i dodał: -„VHHpolega na naszych kompetencjach w zakresie e-mobilności i to jeszcze przeduruchomieniem seryjnej produkcji. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, abysprostać temu zaufaniu.”
Przedstawiciele VHH i MAN Truck & Bus symboliczniepodpisali umowę na dostawę 12-metrowych solobusów na Busworld 2019 w Brukseli.Tam MAN zaprezentował w pełni elektrycznego Lion's City E, a tym samym swoją kompleksowąkoncepcję w zakresie elektromobilności.
-„Z jednej strony to niezawodny autobus elektryczny zesprawdzoną technologią ogniw i akumulatorów, zaś z drugiej – usługi MANTransport Solutions, które obejmują kompleksowe konsultacje i indywidualnerozwiązania w zakresie eksploatacji, infrastruktury i serwisu”- dodał Kuchta.
Kolejne kroki
Firma Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein otrzyma już podkoniec grudnia 2019 r. pojazd testowy, dzięki któremu będzie mogła zdobyćpierwsze doświadczenie w codziennym użytkowaniu elektrobusu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Takie pojazdy demonstracyjne – w łącznej liczbie 15 sztuk – pojawiąsię też u innych klientów w pięciu krajach europejskich. To ostatni, wielkitest przed uruchamianiem seryjnej produkcji w Starachowicach.
Przypomnijmy, że Lion's City 12 E może pomieścić do 88pasażerów. Pominięcie wieży silnikowej pozwoliło zoptymalizować część siedzeń ztyłu, a tym samym dodać cztery dodatkowe miejsca siedzące. Umieszczenieakumulatorów na dachu zapewnia bezpieczeństwo w przypadku kolizji i ułatwiadostęp do nich podczas prac serwisowych. MAN wykorzystuje silnik centralny natylnej osi.
W autobusie klasy MAXI całkowicie elektryczny układ napędowy wytwarza 160 kWdo maksymalnie 240 kW. Energia do tego pochodzi z akumulatorów modułowych o pojemności480 kWh. Zaawansowane zarządzanie temperaturą zapewnia zasięg na poziomie ok. 200km (i do 270 km w sprzyjających warunkach) przez cały okres użytkowaniaakumulatorów.
„