Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MAN Bus Days 2012

infobus
22.03.2012 10:08
W Monachium dobiegają właśnie końca Bus Days 2012, podczas których firma MAN Truck&Bus zaprezentowała swoją ofertę autobusów marek Neoplan i MAN. Jak zauważyli organizatorzy był to przedsmak tego, co producent pokaże na IAA w Hanowerze. Z prezentowanych egzemplarzy największą uwagę niewątpliwie przykuwały co najmniej cztery autobusy: Neoplan Skyliner, Neoplan „Travelution”, hybrydowy MAN Lion`s City oraz przegubowy lew wyposażony w 5 drzwi. Każdy z nich ową uwagę przyciągał w nieco inny sposób, każdy też skierowany jest do innego klienta. Warto również było zwrócić uwagę na autobusy VW, przeznaczone na rynek brazylijski, a także miejskiego lwa na rynek brytyjski. Ale po kolei.
Neoplan TravelutionNeoplan Travelution
Neoplan Travelution
Kuchnia na pokładzie, komfortowy stolik z siedziskami, barek, lodówka, kuchenka. To wszystko, czego potrzebują wymagający klienci MAN-a, którzy chcą podróżować autobusem, ale nie tylko podróżować. Producent wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom proponuje „inny wymiar”podróżowania. Dwa oparte na autobusach Cityliner i Starliner pojazdy koncepcyjne zostały wyposażone w tylnej części właśnie w kuchnię. O komfortowe podróżowanie dba nowoczesny system infotaiment, dzięki któremu na dwóch monitorach można oglądać program telewizyjny, film na DVD lub obserwować aktualną pozycję autokaru. Wszystkie miejsca są ponadto wyposażone w gniazda 230V. Szczęściarzami będą ci, którym przyjdzie podróżować w takich warunkach. Czy kiedyś doczekamy się takiego autobusu u polskiego przewoźnika? Może kiedyś…
Hybrydowy MAN Lion`s City Hybrydowy MAN Lion`s City
Alternatywne napędy cały czas w modzie
Hybryda to to, na co jak się wydaje stawia MAN. Zaprezentowany po raz pierwszy w Hanowerze hybrydowy miejski lew jest stosowany już w ruchu liniowym 15 europejskich miast. Zdaniem przedstawicieli MAN-a szeregowy napęd hybrydowy z modułami Ultracap –to aktualnie optymalne rozwiązanie dla ruchu miejskiego. Ważne jest również znaczne zmniejszenie redukcji CO2. Podczas jazd testowych dało się zauważyć, iż kondensatory stosowane w hybrydach MAN-a zapewniają płynną jazdę, bez konieczności częstego doładowywania, tak jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnych baterii. Owe kondensatory wykorzystują bowiem każdą niemal chwilę do ładowania się. Mniejsze jest, i to o około 30%, zużycie paliwa. Pewnie także dzięki temu hybrydowe lwy pojawiły się m.in. w Barcelonie (10 sztuk), Saksonii (24 pojazdy) czy Lubece (5 autobusów). Co więcej hybrydowy MAN został autobusem roku w Hiszpanii.
Podczas Bus Days MAN pokazał również miejskiego lwa z silnikiem EURO6. Jak podkreślają przedstawiciele producenta spalanie w autobusach z silnikiem EURO 6 jest porównywalne, a nawet niższe z pojazdami wyposażonymi w EEV.
MAN Eco City na rynek brytyjskiMAN Lion`s City z silnikiem EURO 6
Kolejnym wartym uwagi alternatywnym napędem jest silnik zasilany CNG. Na Bus Days pokazany został pojazd MAN EcoCity, przeznaczony na rynek brytyjski. Wszystko dlatego, że Wsypy, podobnie jak Rosja, wykazują spore zainteresowanie tego typu pojazdami. Autobusy będą oferowane także w wersji Low-Entry oraz o długości 10,8 metra.  
MAN BRT był testowany w Budapeszcie
BRT testowany w Budapeszcie
 Pod koniec 2011 roku MAN zakończył testy systemu Bus Rapid Transit (BRT) w Budapeszcie. Ich celem było zebranie kolejnych doświadczeń i wyników w optymalizacji infrastruktury transportu publicznego oraz rozwiązań ekologicznych. Testowany w Budapeszcie autobus jest wyposażony w 5 drzwi. Takie systemy z powodzeniem spełniają swoją rolę w izraelskich miastach –Hajfa i Tel Awiw. Do obu sieci –„Metronit”i „Red Line”MAN dostarczy 172 podwozia do autobusów trzyosiowych, przegubowych z silnikami EEV.    
Neoplan Starliner przed Truck ForumPropozycja VW dla rynku brazylijskiego