Małopolskie też ma dodatkowe fundusze na autobusowe linie z FRPA 2024

infobus
01.03.2024 17:09

Blisko 22 mln zł otrzyma województwo małopolskie z rządowego tzw. funduszu autobusowego na dofinansowanie przewozów autobusowych.

Pozwoli to na uruchomienie 50 dodatkowych linii o łącznej długości prawie 1,7 tys. km. Ich trasy przebiegają przez obszar 78 gmin. Jednym słowem - warto być liderem i czerpać dodatkowe środki z innych województw.

duże zainteresowanie

Umowę potwierdzającą przyznanie dofinansowania podpisali 1 marca wojewoda Krzysztof Jan Klęczar i wicemarszałek województwa Łukasz Smółka. W uroczystości uczestniczyli także prezes zarządu Kolei Małopolskich Tomasz Warchoł, dyrektor generalna Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie Lucyna Gajda, dyrektor Wydziału Programów Infrastrukturalnych i Rolnictwa Sławomir Dyl wraz ze swoim zastępcą Grzegorzem Wrześniakiem oraz dyrektor Biura Wojewody Łukasz Krzysztofik.

Środki otrzymają samorządowe Koleje Małopolskie, które wykonują przewozy autobusowe w ramach Małopolskich Linii Dowozowych.

Wojewoda podkreślił, że transport autobusowy cieszy się niezmiernie od lat bardzo dużym zainteresowaniem na terenie województwa małopolskiego.

-„Mieszkańcy całej Małopolski artykułowali też wielokrotnie, że w kwestii rozwoju transportu kołowego potrzebne są nowe inicjatywy” - wskazał Klęczar i uściślił, że dodatkowe środki z funduszu autobusowego pozwolą na otwarcie i utrzymanie dodatkowych linii, które przysłużą się do poprawy życia mieszańców.

-„Są to linie planowane, których zasadność ekonomiczna i społeczna jest potwierdzona” - wskazał wojewoda. Zapowiedział, że w ostatnim czasie zostało wygospodarowane kolejne 4 mln zł, które także będzie przeznaczone na wsparcie transportu autobusowego – konkurs dla samorządów na te środki ruszy niebawem.

Małopolska: Dodatkowe 50 linii w ramach Funduszu Autobusowego na rok 2024
Małopolska: Dodatkowe 50 linii w ramach Funduszu Autobusowego na rok 2024

69 mln zł

Wicemarszałek Łukasz Smółka przypomniał, że większość z 50 linii, które otrzymały dofinansowanie, zostało już uruchomionych i z powodzeniem wozi pasażerów. „Są one dobrze oceniane przez mieszkańców” - ocenił Smółka.

Najdłuższa z linii, które otrzymały wsparcie, ma długość 98 km. Przebiega ona na trasie Tarnów – Gorlice – Wysowa Zdrój. Obsługuje tym samym teren 11 gmin. Druga pod względem długości jest linia Nowy Sącz - Ochotnica - Nowy Targ – liczy 73 km długości.

Jak przypomniano, są to kolejne środki, które uzupełniają bilans naboru na 2024 r. w ramach funduszu autobusowego do Małopolski. Wcześniejsze dofinansowanie dla 73 zadań pozwoliło na zawarcie umów umożliwiających uruchomienie 278 linii autobusowych.

Wraz z pozyskanymi dodatkowo prawie 22 mln zł łączna kwota dofinansowań dla małopolskich samorządów na rok 2024 sięgnęła 69 mln zł.

Małopolska: Dodatkowe 50 linii w ramach Funduszu Autobusowego na rok 2024
Małopolska: Dodatkowe 50 linii w ramach Funduszu Autobusowego na rok 2024

Pełen wykaz linii komunikacyjnych objętych wnioskiem:
1.    Kraków - Myślenice – długość 38 km,
2.    Wieliczka - Świątniki Górne – Myślenice - długość 36 km,
3.    Bochnia - Nowy Wiśnicz – Limanowa - długość 42 km,
4.    Bochnia – Szczurowa - długość 36 km,
5.    Brzesko – Wietrzychowice - długość 49 km,
6.    Wieliczka - Gdów – Łapanów - długość 29 km
7.    Proszowice  - Nowe Brzesko – Podłęże - długość 38 km,
8.    Wieliczka - Raciborsko – Dobczyce - długość 19 km,
9.    Wieliczka - Dobczyce - Wiśniowa - Dobra – Limanowa - długość 63 km
10.    Olkusz – Przeginia - długość 11 km,
11.    Olkusz - Gorenice – Krzeszowice - długość 22 km,
12.    Myślenice - Wiśniowa - Mszana Dolna - długość 39 km,
13.    Myślenice - Wiśniowa - Mszana Dolna - Poręba Koninki - długość 49 km,
14.    Olkusz - Trzyciąż - Skała – Kraków - długość 72 km,
15.    Olkusz - Sułoszowa - Skała – Kraków - długość 46km,
16.    Spytkowice - Czernichów – Kraków - długość 48 km,
17.    Bukowina Tatrzańska - Zakopane – Chochołów – długość 39 km,
18.    Wieliczka - Zakliczyn – Myślenice – długość 26 km,
19.    Wieliczka - Dobczyce – Szczyrzyc – długość 43 km,
20.    Wieliczka - Książnice – Siedlec długość 28 km,
21.    Bochnia - Lipnica Murowana – Iwkowa – długość 46 km,
22.    Nowy Sącz - Ochotnica - Nowy Targ – długość 73 km,
23.    Nowy Sącz - Zakliczyn – Tarnów - długość 70 km,
24.    Smolice - Zator - Łowiczki - Gierałtowice – Andrychów – długość 29 km,
25.    Tarnów - Zbylitowska Góra - Tarnów Mościce – długość 13 km,
26.    Tarnów - Gorlice - Wysowa Zdrój – długość 98 km,
27.    Tarnów - Brzesko – Bochnia – długość 62 km,
28.    Tarnów – Zawada – długość 8 km,
29.    Tarnów – Łękawka – długość 13 km,
30.    Tarnów - Zgłobice - Koszyce Małe – Tarnów – długość 25 km,
31.    Tarnów - Koszyce Małe - Zgłobice – Tarnów- długość 25 km,
32.    Tarnów – Świebodzin – długość 10 km,
33.    Tarnów – Szczepanowice – długość 12 km,
34.    Tarnów - Zgłobice Hotel Dunajec – Szczepanowice – długość 13 km,
35.    Tarnów – Lichwin – długość 23 km,
36.    Tarnów - Jodłówka Wałki – długość 17 km,
37.    Tarnów - Jodłówka Wałki p. Szpic – długość 20 km,
38.    Tarnów - Jodłówka Wałki p. Polmark – długość 18 km,
39.    Tarnów - Jodłówka Wałki – długość 17 km,
40.    Tarnów – Brzozówka – Zaczarnie – długość 16 km,
41.    Tarnów - Śmigno - Lisia Góra - Kobierzyn – Łukowa – długość 25 km,
42.    Tarnów - Lisia Góra - Nowe Żukowice - Nowa Jastrząbka – długość 26 km,
43.    Proszowice - Nowe Brzesko - Igołomia - Kraków Czyżyny – długość 39 km,
44.    Ryglice - Skrzyszów – Tarnów – długość 26 km,
45.    Śmigno - Pawęzów – Tarnów – długość 15 km,
46.    Nowy Targ – Jurgów – długość 26 km,
47.    Kalwaria Zebrzydowska – Skawina – długość 22 km,
48.    Baczyn - Liszki – Kraków – długość 32 km,
49.    Proszowice  - Igołomia - Podłęże – Chobot – długość 49 km,
50.    Olkusz - Przeginia – Kraków – długość 45 km.