Malmö z kolejnymi dwuprzegubowymi autobusami. Exquicity 24
12 czerwca miała miejsce w Malmö premiera elektrycznego autobusu Van Hool Exquicity 24 z najnowszej dostawy.
Pojazdy tego typu można spotkać w szwedzkim mieście na wydzielonej linii MEX8 pomiędzy Lindängen i Västra Hamnen. Łącznie 2022 roku operator transportu publicznego - firma Nobina - odbierze 21 takich nowych autobusów. Tym samym flota Exquicity 24 w Malmö wzrośnie do 36 sztuk.
24 metry
Autobus elektryczny Van Hool Exquicity 24 ma … 24 metry długości, dwa przeguby i mieści na swoim pokładzie 110 podróżnych. To najdłuższe autobusy miejskie w Skandynawii, a każdy z nich – jak policzył Skanetrafiken - uwalnia ulice z 75 samochodów osobowych. Do tego, kiedy wszystkie autobusy dotrą tego lata do Malmö, aż 75 procent miejskiej floty zostanie zelektryfikowanych.
Pojazdy należą do firmy transportowej Nobina, która podpisała najnowszy taborowy kontrakt z Van Hool w styczniu 2021 roku.
-„To zamówienie potwierdza zaufanie Nobiny do Van Hool. To nowy i ważny punkt odniesienia dla Van Hool, który jest niezaprzeczalnym dowodem naszej siły technologicznej. Van Hool jest w pełni zaangażowany w swoją gamę autobusów i autokarów o 100% zerowej emisji. Wierzymy, że różne rozwiązania bezemisyjne, które oferujemy – akumulator, trolejbus i wodór – mogą, w zależności od lokalnych uwarunkowań, stanowić odpowiedź na ekologiczne i zrównoważone inicjatywy podejmowane przez operatorów transportu publicznego na całym świecie. Jako niezależny belgijski producent autobusów i autokarów dostarczyliśmy na całym świecie ok. 1200 pojazdów z napędem elektrycznym." – powiedział Filip Van Hool, dyrektor wykonawczy belgijskiego producenta.
Dodajmy, że Van Hool wyprodukował już ponad 300 szt. tych wyjątkowych konstrukcji, które operują w 17 miastach, głównie w Europie, ale także na Martynice. Od 2014 roku jeżdżą one także w Malmö - w liczbie 15 sztuk - z napędem hybrydowym. Teraz będzie ich łączne 36 sztuk. W ostatnim czasie także RATP Paryż zamówił aż 56 takich konstrukcji na linie BHNS.
Autobusowy tramwaj Exqui.City łączy elastyczność autobusów z wydajnością tramwajów. Pojazdy wyróżniają się futurystycznym designem i wysokim komfortem dzięki klimatyzacji, niskiemu poziomowi hałasu i ciekawemu oświetleniu. Oferują też optymalną dostępność dzięki łatwemu wsiadaniu i wysiadaniu poprzez cztery dwuskrzydłowe drzwi. Cała seria zbudowany jest na platformie z wieloma dostępnymi napędami o zerowej emisji: od elektrobusu poprzez trolejbus po wodór.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Prawie 200 e-busów dla Göteborga
Będą jeszcze w temacie Szwecji, Nobiny i autobusów elektrycznych, dodajmy, że przewoźnik ten zacznie obsługiwać kolejne nowe linie w Göteborgu. I pod ich kątem też kupuje elektrobusy. Tym razem firma zamówiła 98 nowych autobusów elektrycznych, które będą obsługiwać ruch miejski w centralnej i północno-wschodniej części miasta. Oznacza to również około 250 nowych pracowników. Autobusy będą przyjeżdżać do zajezdni operatora w tym i przyszłym roku, dlatego początkowo niektóre trasy będą kursowały autobusami na gaz.