Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Małe zainteresowanie = wysokie ceny. Przykład liniowego przetargu w Trzebnicy

infobus
10.12.2021 07:00
Gmina Trzebnica przeszła do kolejnego etapu postępowania przetargowego, którego przedmiotem jest wykonywanie usług transportu publicznego w ramach komunikacji gminnej, zgodnie z rozkładem jazdy w dniach od poniedziałku do piątku oprócz dni ustawowo wolnych od pracy.

Mimo, że kontrakt obejmuje  okres 36 miesięcy, zainteresowanie przetargiem nie było duże.

CZTERY ZADANIA

Zanim przejdziemy do oferentów, przypomnijmy, że gmina podzieliła przetarg na cztery zadania:

  • zadanie nr 1 – linia A - szacunkowa liczba wozokilometrów dla zadania w ciągu 3 lat wynosi 108 966. Przewoźnik musi dysponować pojazdem przeznaczonym do przewozu osób, przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadającym co najmniej 35 miejsc (łącznie siedzące i stojące). Długość całkowita pojazdu nie może przekraczać 8,5 m,
  • zadanie nr 2 – linia B - szacunkowa liczba wozokilometrów dla zadania w ciągu 3 lat wynosi 96 846. Przewoźnik musi posiadać pojazd przeznaczony do przewozu osób, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadający co najmniej 24 miejsca (łącznie siedzące i stojące). Długość całkowita pojazdu nie może przekraczać 8,5 m,
  • zadanie nr 3 – linia C - szacunkowa liczba wozokilometrów dla zadania w ciągu 3 lat wynosi 154 839. W tym przypadku wykonawca powinien wykazać, że posiada pojazd przeznaczony do przewozu osób, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadający co najmniej 24 miejsca (łącznie siedzące i stojące),
  • zadanie nr 4 – linia D - szacunkowa liczba wozokilometrów dla zadania w ciągu 3 lat wynosi 36 024. Przewoźnik powinien dysponować pojazdem przeznaczonym do przewozu osób, posiadającym co najmniej 24 miejsca (łącznie siedzące i stojące).

Początek realizacji umowy nastąpi nie wcześniej, niż od dnia 1 stycznia 2022 roku.

Trzej OFERENCI

Wykonawców, którzy złożyli oferty jest mniej, niż zadań, na które można było składać propozycje cenowe. Zamawiający otrzymał oferty od:

  1. Turbo – Trans Spółka Cywilna,
    1. zadanie 1 – cena 654 319,04 PLN,
    1. zadanie 2 – cena 561 668,06 PLN,
    1. zadanie 3 – cena 635 459,26 PLN,
    1. zadanie 4 – cena 216 316,92 PLN,
  2. Marko – Trawel Marek Bernadek,
    1. zadanie 2 – cena 256 254,52 PLN,
    1. zadanie 3 – cena 285 956,67 PLN,
  3. Bertravel – Przewozy Autokarowe Zbigniew Bernadek,
    1. zadanie 1 – cena 325 982,68 PLN,
    1. zadanie 4 – cena 143 951,90 PLN.

Przed otwarciem ofert, urzędnicy poinformowali, że na sfinansowanie całego zamówienia zamierzają przeznaczyć kwotę 523 000,00 PLN, a w podziale na zadania suma ta przedstawia się następująco:

  • zadanie 1 - 176 896,12 PLN,
  • zadanie 2 - 144 373,36 PLN,
  • zadanie 3 - 139 473,27 PLN,
  • zadanie 4 - 62 257,25 PLN.

Niewielkie zainteresowanie przetargiem wpłynęło zapewne na otrzymane przez zamawiającego oferty cenowe. Odbiegają one znacząco od kwot jakimi dysponuje zamawiający na 3-letnie liniowe przewozy. W tej sytuacji bardzo prawdopodobna jest powtórka przetargu.

ZADANIA DODATKOWE

Gdyby jednak okazało się, że zamawiający znajdzie brakujące środki, to wykonywane przez przewoźników usługi, oprócz przewozów na liniach komunikacyjnych obejmą ponadto prowadzenie sprzedaży biletów i kontrolę biletową pasażerów wsiadających do pojazdu. Wykonawcy będą mieli również obowiązek oklejenia pojazdu według projektu przekazanego przewoźnikowi przez Wydział Promocji Urzędu Miejskiego.

Oznakowanie będzie zawierać co najmniej: herb z napisem "Gmina Trzebnica", logotyp i nazwę: „Komunikacja Gminna” oraz dla linii A i B - informację graficzną "Kurs wokół Trzebnicy - tylko 1 zł". Oklejenie ma zostać wykonane w formie folii. Na oknach ma być zastosowana folia typu „one way vision”.