Madryt stawia tylko na autobusy CNG
Spółka EMT Madryt poinformowała o kolejnym przetargu nazakup autobusów CNG. Ostatnie zamówienie wygrał duet Scania-Castrosua orazMercedes-Benz. Jak będzie tym razem?
Firma Empresa Municipal de Transportes de Madrid ogłosiła w marcu2017 r. kolejny przetargu na zakup 74. szt. niskopodłogowych autobusówmiejskich CNG. Szacunkowa wartość tego zamówienia to 23526 000 EUR netto.
EMT podzieliło kontrakt na dwa zadania:
-
dostawa 60 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXIo długości 12 m z silnikami CNG Euro 6 oszacunkowej wartość 17 940 000 EUR netto, co daje jednostkową cenę netto napoziomie 299000 EUR netto;
-
dostawa 14 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich przegubowychklasy MEGA o długości 18 m z silnikami CNG Euro 6 o szacunkowej wartość 5 586 000 EUR netto, codaje jednostkową cenę netto na poziomie 399 000 EUR netto;
Termin dostaw jest następujący:
-
Rok 2017 – 38 szt. autobusów CNG klasy MAXI
-
Rok 2018 – 22 szt. autobusów CNG klasy MAXI + 14 szt. klasyMEGA
O tym kto podejdzie do kontraktu na gazowe autobusy wMadrycie, dowiemy się 9 maja, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Przypomnijmy,że ostatnio wybór EMT padł ponowie na duet Scania-Castrosua z modelem Castrosua N280 GNC oraz po raz drugina integralne pojazdy Mercedes-Benz Citaro NGT (po zamówieniu 82 szt. w 2016r). Łączna wartość kontraktu z 2016 r. wyniosła 119 mln EUR.
Miejska strategia
Przypomnijmy, że kilka lat temu Madryt zainicjował ambitnyprogram na rzecz poprawy jakości powietrza i zmniejszenia emisji dwutlenkuwęgla. Ostrze tej strategii skierowane jest przede wszystkim w silniki diesla.Od 2025 roku połowa floty EMT (czyli razem ponad 1500 autobusów) ma byćzasilana CNG. Z tego co już wiadomo ten udział w rzeczywistości będzie jeszczewyższy i z każdym kolejnym rokiem będzie rósł.
„